Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:موافقان و مخالفان گروه ويژه مالي موسوم به FATF نقشه راه ندارند بايد راهي بسازيم و براي اين ام مهم نياز به زمان داريم.

محمد باقر قاليباف شامگاه سه شنبه در نشست تخصصي FATA و مسائل و چالش هاي ژئوپليتيک ايران در دانشگاه فردوسي مشهد افزود: امروز 38 کشور و اتحاديه، عضو FATA هستند و بقيه کشورها در 9 گروه کاري بعنوان همکار در اين نهاد، سازماندهي شده اند و تعداد محدودي نيز نظير ايران کشورهاي غيرهمکار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: FATA بر همه اين کشورها نظارت و کنترل مي کند و نظمي کاملا امنيتي، سياسي و اقتصادي را از راه دنبال کردن نقدينگي و پول بر آنها تحميل مي کند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: چه به FATA جواب مثبت وچه منفي بگوييم فشارها روي ايران بيشتر خواهد شد، بنابراين موضوع بله يا خير گفتن نيست و بايد دقيق تر به اين موضوع مهم پرداخت.
قاليباف افزود:چه کساني که به اف اي تي اف نظر مثبت و چه ان افرادي نظر منفي دارند،هيچ يک نقشه راهي براي کشور ندارند. يعني کساني که موافق پيوستن ايران به اين سازمان هستند اذعان مي کنند که مي خواهند بهانه را از دست آمريکا بگيرند اما مطمئن نيستند که مشکلات حل مي شود و کساني هم که مخالفند مي گويند با ورود به FATA تمام اطلاعات کشور را در اختيار بيگانه و دشمنان مي گذاريم.
وي ادامه داد: بايد راهي بسازيم و براي اين مهم نيازمند زمان هستيم لذا گاهي تعليق بهترين تصميم است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: به طور مثال بايد بنيه اقتصادي کشور را با تکيه بر توان داخل تقويت کنيم، مقام معظم رهبري در يک دهه گذشته روي موضوع اقتصادي تاکيد کردند ولي به آن بي توجهي شده است.
قاليباف افزود: کشور در 12 سال گذشته سالي 110 ميليارد دلار درآمد داشته است ولي تراز اقتصاد کشور منفي بوده است لذا بايد ساختار اقتصادي اصلاح شود.
وي با بيان اين که رهبري تصميم گيري در اين موضوع را به مجمع تشخيص مصلحت واگذار کرده اند، ادامه داد: در موضوع FATA همه ي سازمان و نهادهاي، اشخاص حقيقي و حقوي ذينفع شامل همه بانک ها، مردم، نهادهاي عمومي دولتي و غيردولتي، کارشناسان، دانشگاهيان بايد درگير شوند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: FATA نه اين قدر مشروع و قانونمند است که نتوان با آن کاري کرد و نه آن قدر ضعيف است که بخواهيم به آن بي توجه باشيم لذا هم دستگاه هاي اجرايي هم محيط هاي دانشگاهي بايد به اين موضوع مهم بپردازند.
قاليباف افزود: FATA ،گوشه و نشانه اي از پديده و نظم بزرگ جهاني است که در 30 سال گذشته سازماندهي سياسي جديدي را رقم زده است و همه سطوح جغرافيايي را درنورديده است و امروز با تکيه بر ابزار نوين و با هدف گذاري جديد مسير خود را طي مي کند.
وي ادامه داد: FATA تحت عنوان پولشويي و در مبارزه با مواد مخدر شکل گرفت و هميشه محوريتش را آمريکاييان و اروپاييان در دست داشته اند و تا امروز به رهبري آمريکا و کمک انگليس اداره شده است.
قاليباف ادامه داد: اف اي تي اف يک معاهده بين المللي نيست بلکه يک نهاد غير دولتي (NGO ) و به ظاهر نهادي داوطلبانه است اما در واقع مجري تحريمهاي يک جانبه آمريکااست.
دانشيار جغرافياي سياسي دانشگاه تهران گفت: FATA داراي رفتاري دوگانه است و به همه بانک ها توصيه کرده با ايران کار نکنند و مهمترين ضمانت اجرايي آن ، اين است که به مرجع صدور گواهي سلامت بانک ها تبديل شده است و سيستم حسابرسي مجزا دارد.
قاليباف افزود: بايد بپذيريم که در نظم جهاني تغييراتي رخ داده است و ديگر با روش و نظم قرن بيستم نمي توان کارها را دنبال کرد يعني هدف ها، ابزار، روش ها، بازيگران و محيط استراتژيک تغيير کرده اند.
وي ادامه داد: امروز عصر قدرت هوشمند است و قدرتهاي جهان و آمريکا از طريق قدرت نرم به دنبال هويت سازي، اقناع سازي، هنجارسازي و قانونگذاري اند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بين FATA و تحريم ها رابطه وجود دارد يعني هم در تحريم هاي يک جانبه آمريکا و هم در برجام، تعدادي از افراد و شرکت ها در تحريم هستند و با توجه به اقدام اخير واشنگتن در تروريست خواندن سپاه هم اينک وقت بله گفتن به FATA نيست و ما بايد در اين نقطه بايستيم تا نقشه راه داشته باشيم.
قاليباف افزود: چندين سال بود که بحث حضور بانوان در استاديوم ها مطرح بود اما تعيين تکليف نشد تا وقتي که فيفا به اين موضوع ورود کرد و درباره موضوعي که ما تعيين تکليف نکرديم،تعيين تکليف کرد.
وي ادامه داد: مذاکره، روشي از مبارزه است و در مذاکره با دشمن مي نشينيم حرف مي زنيم نه اين که فکر کنيم پاي ميز مذاکره با کدخدا صحبت مي کنيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جاي مبارزه وجود دارد ولي کار، با تعارض و تضاد در کشور پيش نمي رود.
دشمنان عليه ما متحد شده اند و با هم همکاري مي کنند لذا ما هم بايد با حمايت و همکاري با هم راه برون رفت کشور از مشکلات را هموار کنيم.
اين نشست يک روزه توسط انجمن ژئوپليتيک ايران شعبه خراسان رضوي و با همکاري انديشکده ژئوپليتيک فارابي بسيج اساتيد دانشگاه فردوسي مشهد در دانشکده ادبيات اين دانشگاه برگزار شد.
شبس**1922/7505 **1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، این طراحی تجربه ناوبری راحت تری را ارائه می کند. بسیاری از پنل های اطلاع رسانی با پنجره های کوچک تر جایگزین می شوند و این امر به کاربران اجازه می دهد تا هنگام بررسی جزییات، بخشی از نقشه را در پس زمینه ببیند به این ترتیب بستر مورد نیاز فراهم می شود.

گوشه های پنجره های اطلاعاتی گردتر هستند و بستن یا اشتراک گذاری اطلاعات با گزینه های قابل دسترس ساده تر می شود.

یکی دیگر از تغییرات مهم در این زمینه کنترل جهت ها است. اکنون حوزه های مبدا و مقصد روی نقشه شناور می شوند و همزمان گزینه های حمل ونقل مختلف به پایین نمایشگر منتقل شده اند. این امر به یک تجربه نقشه محور تبدیل شده است.

گوگل به طور رسمی زمان عرضه را اعلام نکرده اما گسترش بازه زمانی آزمایش حاکی از آن است که تغییرات به زودی ارائه می شوند.

کد خبر 6097939 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام