Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: تنهیداتی اندیشیده شده است که ظرف ۴۸ ساعت آینده محورهای روستایی بازگشایی شوند تا روستاییان به منازل خود بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده عصر امروز سه شنبه ۳ اردیبهشت ماه، در جلسه  کارگروه تخصصی بهداشت و درمان که در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در کارگروه بهداشت و درمان استان در خصوص بررسی در این جلسه وضعیت بهداشتی و درمانی و کنترل و پیشگیری بیماری در مناطق سیل زده مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که کارگروه تخصصی بهداشت و درمان و بویژه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و شرکت های متولی آب داشتند تا کنون با بیماری اپیدمی و همه گیر در استان مواجه نبوده و بیماری های مختصری هم اگر وجود داشته درمان و کنترل شده است.

حاجی زاده در ادامه گفت: در اردوگاه ها نیز با توجه به ازدحام جمعیت و وجود مانداب در اطراف محل های اسکان در روستاها و حتی شهرها، باز هم بیماری همه گیری نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر با بازگشت مردم به روستاها و خانه های خود مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وجود لاشه های احشام‌، دام ها و حیوانات که در اثر سیل از بین رفته اند و باید دفن بهداشتی شوند و خانه هایی که آب گرفته بوده است، سبب تشکیل جلسه ای برای کارگروه بهداشت و درمان و ارائه گزارش دستگاه شد تا  مصوباتی مبنی بر تشکیل کمیته ای برای بازگشت صادر شود.

حاجی زاده عنوان کرد: انتقال فاضلاب از بلوار ساحلی کلان شهر اهواز و نقاطی که با تجمع فاضلاب مواجه است، مصوب شد که در جلسه مشترک با شهردار  و مدیرعامل آب و فاضلاب استان و اهواز انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: همچنین با هماهنگی هایی صورت گرفته مصوب کردیم که در اسرع وقت و تا پایان هفته محور هایی از بلوار ساحلی بازگشایی شود.

حاجی زاده تاکید کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه های عضو کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در شهرستانها با ایجاد هماهنگی های لازم بر حل مشکلات بهداشتی و درمانی افرادی که در اردوگاهها باقی مانده اند اهتمام ورزند؛ هرچند افراد ساکن در اردوگاهها کاهش پیدا کرده اند، ولی مشکلات درمانی وجود دارد به همین منظور  کمیته ستاد پشتیبانی ستاد بحران و هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان را موظف کردیم تا رسیدگی کنند.

وی در خصوص آمار اردوگاه های اسکان اضطراری در خوزستان بیان کرد: ۳۲ اردوگاه از ۹۰ اردوگاه باقی مانده که ظرفیت ساکن در این  تعداد اردوگاه نیز در حال کاهش است؛ همچنین امروز در بخش مرکزی اهواز تمهیداتی اندیشیدیم که ظرف ۴۸ ساعت آینده محور های روستایی بازگشایی شود تا مردم به روستاهای خود بازگردند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آب و فاضلاب بهداشت و درمان بهداشتی و درمانی درمان مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سبا باشگاه خبرنگاران جوان ید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روزهای هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشورها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشورها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

کد خبر 847165 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه