Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- يک روزنامه چيني نوشت: جهان نبايد مساله تحريم هاي آمريکا عليه ايران را بسادگي کنار بگذارد اکنون وقت درايت است بايد همه مسايل مو به مو مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد و بهترين راهکار جمعي براي حل موضوع پيدا شود همه بايد در اين زمينه با يکديگر همکاري کنند.

به گزارش ايرنا گلوبال تايمز روز چهارشنبه با اشاره به اينکه خريد نفت ايران به صفر نمي رسد نوشت: جلوگيري از خريد نفت ايران از سوي کشورهاي ديگر در واقع اوج يکجانبه گرايي و برتري طلبي آمريکا را به نمايش مي گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش مي افزايد: اينکه آمريکا مي گويد اگر کشورها از ايران نفت بخرند مشمول تحريم مي شوند يکجانبه گرايي محض است و واشنگتن آنها را در يک شرايط بسيار دشوار قرار داده است.
نشريه مي نويسد چنين تصميمي نمي تواند از سوي بسياري از کشورها مورد قبول واقع شود آنها پيشتر خريد نفت از ايران را کاهش دادند براي نمونه هند در حال رايزني با آمريکا است که خريدهايش را ادامه دهد اما اين کشورها نمي توانند خريد نفت ايران را به صفر برسانند.
گلوبال تايمز اضافه مي کند که روابط چين و آمريکا از سال گذشته ميلادي پر تنش بوده است و اينکه حالا چين به عنوان بزرگترين خريدار نفت ايران بخواهد خريدهايش را از ايران متوقف کند، بار ديگر شرايط را بغرنج تر خواهد کرد.
اين روزنامه توصيه کرده است که چين منافع خود را به دقت مورد ارزيابي و توجه قرار دهد چين بايد از يک طرف روابط دوستانه اش را با ايران حفظ کند و از طرف ديگر به همراه کشورهاي ديگر طرف قرارداد از برجام حراست کند.
نشريه چيني تاکيد مي کند چين البته بايد با برتري جويي هاي آمريکا و يکجانبه گرايي اين کشور از جمله در ارتباط با ايران مخالفت کند اما براي اين منظور مي تواند با کشورهاي ديگر در مقابل آمريکا ايستادگي کند و به همراه آنها به تحريم هاي نفتي آمريکا عليه ايران پاسخ دهد.
گلوبال تايمز نوشت: چين بايد از منافع موسسات خود که با ايران همکاري دارند حراست کند تا آنها بتوانند به همکاري هايشان با تهران ادامه دهند.
روزنامه مي افزايد نبايد فراموش کرد که يکي از انتقادي ترين اقداماتي که دولت آمريکا انجام داده است خروجش از برجام و همچنين بازگرداندن تحريم ها عليه تهران بوده است.
گلوبال تايمز مي نويسد بسياري از شرکت هاي اروپايي تحت فشارهاي آمريکا و تحريم هاي اين کشور براي همکاري با ايران قرار دارند و مشکلات زيادي از سوي واشنگتن براي آنها به وجود آمده است.
روزنامه چيني تاکيد کرد البته نمي گوييم که چين بايد بخاطر ايران با آمريکا سرشاخ شود اما اينطور هم نبايد باشد که هر چه آمريکا بگويد چين اطاعت کند.
کاخ سفيد دوم ارديبهشت در بيانيه‌اي اعلام کرد دونالد ترامپ رئيس ‌جمهوري آمريکا تصميم گرفته است معافيت خريد نفت ايران که پيشتر به 8 کشور داده بود را تمديد نکند.
اين تصميم آمريکا مورد انتقاد کشورهايي مانند چين، هند و ترکيه قرار گرفته و به نظر مي رسد بر تعداد کشورهاي معترض به اين رويکرد افزوده خواهد شد.
ترامپ با اعلام تحريم صادرات نفت ايران از 12 ارديبهشت کشورهايي که به خواسته آمريکا عمل نکنند را به اعمال تحريم تهديد کرده است.
اين در حالي است که اقدام يکجانبه آمريکا موجب نگراني در بازارهاي جهاني شده است بازار نفت با واکنش منفي به اين تصميم، شاهد افزايش سه درصدي بهاي نفت بوده که بيشترين ميزان افزايش در 2019 بوده است.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها به مساله مطالعه ضریب بدهند
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • تفاوت بوته با درخت
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود