Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان،گفت: مرحله اول چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن‌کریم، با حضور ۱۵۷ شرکت‌کننده، هم‌زمان با سراسر کشور، در دو حوزه خرم‌آباد و الیگودرز، در استان لرستان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لروند با اشاره به این‌که این آزمون ساعت ۹ صبح روز جمعه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه، برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از ۱۵۷ نفر حافظ قرآن‌کریم شرکت‌کننده در استان لرستان، ۵۵ نفر در حوزه شهرستان الیگودرز و ۱۰۲ نفر در حوزه شهرستان خرم‌آباد، در آزمون شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی شرکت‌کنندگان در چهاردهمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن‌کریم نسبت به دوره قبل، عنوان کرد: در حوزه خرم‌آباد ۱۴ نفر آقا و ۸۸ نفر بانو و در حوزه الیگودرز ۱۲ آقا و ۴۳ بانو در آزمون شرکت می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به برگزاری این دوره در سه رشته، ادامه داد: در این دوره ۵۳ نفر در رشته حفظ کل، ۲۹ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۷۵ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم شرکت کرده‌اند که در صورت کسب نمره حدنصاب در آزمون کتبی به مرحله شفاهی راه می‌یابند.

لروند افزود: آزمون حوزه خرم‌آباد در دبیرستان استعداد‌های درخشان شهید بهشتی خرم‌آباد و در الیگودرز در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که نتایج آزمون کتبی اوایل تیرماه اعلام می‌شود، تصریح کرد: آزمون شفاهی افرادی‌که موفق به کسب نمره حدنصاب شوند، مردادماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که آزمون رشته‌های حفظ ۱۰ جزء و ۲۰ جزء قرآن کریم دارای دو مرحله کتبی و شفاهی است، اظهارکرد: آزمون کسب مدرک درجه یک و ۲ حفظ کل قرآن‌کریم، دارای ۴ مرحله است، که افراد در صورت کسب حدنصایب در آزمون کتبی و شفاهی وارد مراحل بعدی آزمون که دی‌ماه و اسفندماه برگزار می‌شود، خواهند شد.

لروند گفت: در رشته حفظ کل سه مدرک درجه یک، درجه ۲ و درجه ۳ اعطاء می‌شود که به ترتیب معادل مدرک دانشگاهی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی است، در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن‌کریم مدرک درجه ۴ معادل فوق دیپلم و در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن‌کریم مدرک درجه ۵ معادل دیپلم، به قرآن‌آموزانی که موفق به گذراندن مراحل آزمون و کسب نمره حدنصاب شده‌اند؛ اعطاء می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دوره قبل این آزمون در ۵ رشته برگزار شد، عنوان کرد: در دوره قبل یک نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۲۰ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، دو نفر در رشته حفظ ۵ جزء و یک نفر در رشته حفظ ۳ جزء قرآن‌کریم و ۵ نفر در رشته حفظ کل، موفق به اخذ مدرک شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، تأکید کرد: افرادی‌که در مرحله کتبی دوره قبل موفق به نمره حد نصاب شده، اما در مرحله شفاهی موفق نشدند، با حفظ نمره آزمون کتبی سال گذشته، می‌توانند بدون شرکت در آزمون کتبی به‌صورت مستقیم در آزمون شفاهی شرکت کنند.

انتهای پیام/پ

شرکت ۱۵۷ لرستانی در آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن‌

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی لرستان مسابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهابی، ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح زندگی با آیه‌ها با هدف ترویج زندگی با قرآن در ابتدای ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده، افزود: با پایان مرحله اول این پویش و ارزیابی نهایی، باید تصدیق کرد که این طرح مورد استقبال کرمانی‌ها قرار گرفت.

وی، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان که آزمون به صورت روزانه برگزار می‌شد، روزانه به طور میانگین بین ۵ تا ۶ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت می‌کردند که جمعاً در این طرح ۲۰۵ هزار پیامک از ۶۲ هزار شماره دریافت شد.

وی، تصریح کرد: یکی از اهداف طرح زندگی با آیه‌ها، حفظ آیه‌های منتخب قرآن توسط شرکت کنندگان بود، که قریب به ۱۵ هزار نفر موفق شدند ۳۰ آیه منتخب را حفظ نمایند.

حجت‌الاسلام شهابی، گفت: این پویش، طرحی سه ساله بوده و هدف بلند مدت آن این است که مخاطبین، ۱۵۰ تا ۲۰۰ آیه قرآنی که در فرآیندی پژوهشی توسط نخبگان انتخاب شده را مورد تدبر قرار داده و حفظ کنند و در نهایت این آیات به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شده و مردم با آن زندگی کنند.

وی، افزود: مراسم اختتامیه و قرعه کشی مرحله اول زندگی با آیه‌ها در روزهای آتی و با اطلاع‌رسانی از کانال ایتای طرح زندگی با آیه‌های کرمان برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر این مرحله در همان مراسم اهدا می‌گردد.

کد خبر 6097424

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند