Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک کیفرخواست صادره از سوی وزارت دادگستری آمریکا، یک مهندس سابق شرکت جنرال الکتریک و یک تاجر چینی متهم به جاسوسی اقتصادی و دسیسه چینی برای دزدی اسرار تجاری این شرکت آمریکایی به نفع چین شده‌اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، این کیفرخواست علیه یک مهندس سابق شرکت جنرال الکتریک به نام "شیائوکینگ ژنگ " و یک تاجر چینی به نام "ژائوشی ژانگ"  مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه اوت گذشته "ژنگ" ابتدا در رابطه با دزدی متهم شده بود.

این نخستین بار است که دولت آمریکا رسما اعلام کرده که این دسیسه به هدف سود رساندن به چین اجرا شده است و دولت چین نیز به "ارائه حمایت‌های مالی و حمایت های دیگر" پرداخته است.

بر طبق این کیفر خواست ، "ژنگ" اطلاعات مربوط به یک تکنولوژی توربین متعلق به شرکت جنرال الکتریک را دزدیده و آنها را در فایل‌های کامپیوترش رمزنگاری کرده و سپس به صورت محرمانه آنها را در قالب یک فایل عکس دیجیتال از "غروب خورشید" جاسازی کرده است و این عکس را به ایمیل شخصی خود ارسال کرده است.

ژنگ که ۵۶ سال سن دارد، روز سه‌شنبه اقرار به بی گناهی کرده و در حال‌ حاضر با قید وثیقه آزاد است.

از سال گذشته میلادی تاکنون وزارت دادگستری آمریکا چندین پرونده را در راستای این جاسوسی‌های تجاری مطرح کرده است. دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا متعهد شده که با اقدامات چین در دزدیدن اسرار تجاری خود و همچنین  دزیدن مالکیت معنوی خود و مسائل دیگر مقابله کند.

اف.بی.آی پیش از این اعلام کرده که تقریبا تمامی ۵۶ دفتر میدانی این سازمان درگیر تحقیقاتی با موضوع "جاسوسی اقتصادی" مرتبط با چین هستند.

بر اساس کیفرخواستی که علیه دو فرد مذکور مطرح شده، ژنگ که در بخش "قدرت و آب" در شرکت جنرال الکتریک فعالیت می‌کرد ، چندین فایل الکترونیک را حاوی اطلاعاتی درباره مدل های طراحی، طرح‌های مهندسی و دیگر جزئیات مربوط به توربین‌های بخار و گاز این شرکت را دزدیده است.

دادستان‌ها می‌گویند که او این فایل‌ها را به ژانگ که در چین مستقر بوده، ایمیل کرده است.

شرکت جنرال الکتریک در بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری نزدیکی با اف.بی.آی و دادستانی آمریکا برای مدت محدودی روی این موضوع داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود

 به گزارش تابناک، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آن‌ها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.
با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

منبع: بی بی سی

دیگر خبرها

  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم