Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@00:52:49 GMT

لزوم ثبت نقش اثرگذار زنان در دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۷۶۹۶

لزوم ثبت نقش اثرگذار زنان در دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، پریسا علیلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، صبح امروز، ۴ اردیبهشت ماه، در دیدار با مشاورین و نمایندگان زنان اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و صدا و سیمای استان گفت: زنان، پرچم‌داران اسلام و اسوه‌های صبر و استقامت و ایثار بوده و همیشه در تمام عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همچون الگوی خود حضرت فاطمه زهرا(س) و دخترش زینب کبری(ص) که مروج نقش اثرگذار زن در جامعه اسلامی بودند، نقش پررنگ و قابل‌توجهی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: زنان این سرزمین همواره در میادین جنگ با دشمن و هم‌پای مردان، در میادین سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی پرچم‌دار، پشتیبان و یاور وطن، انقلاب و اسلام بوده‌اند و ما امروز هر آنچه داریم مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های شیرزنان و دلاورمردانی است که از جان، مال و خانواده خود در راه وطن گذشتند و خون پاک خود را برای آسایش و آرامش ملت فدا نمودند.
علیلو تاکید کرد: امروز ما بعنوان وارثان خون آن شهیده‌ها، رهروان، جانبازان، ‌ایثارگران و امدادگران سال‌های دفاع مقدس که زینب‌وار تا به امروز مبارزه نموده اند، وظیفه داریم با شناساندن درست و‌ واقعی ابعاد وجودی و رفتاری شخصیت آنها و بیان جلوه‌‌‌های زیبای ایثارگری و استقامت زنان و مردان اثرگذار در تاریخ این سرزمین در سلوک مومنانه و زیست انسانی نسل جوان گامهای بلندی برداریم.
وی تصریح کرد: ما موظف هستیم آثار و نشانه‌های آن عزیزان را ثبت، ضبط و احیاء نماییم و از نقش‌آفرینی زنان در هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری‌های آنان تا به امروز در راستای ترویج و نشر ارزش‌های والای انسانی و بازخوانی شجاعت ها، از خودگذشتگی‌ها و رشادت‌های شیرزنان استان و ارائه الگویی ارزنده از زن مسلمان به نسل جدید و جامعه تلاش نماییم و این رسالتی مشترک و سنگین برعهده همه ماست.
وی در پایان ضمن ادای احترام و درود به روح و روان شهدای عزیز و آرزوی سلامتی و طول عمر خانواده‌های ارزشمند شهدا و جانبازان این استان، ضمن اعلام همکاری این دفتر برای تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نشر و ترویج آثار دفاع مقدس در استان تاکید نمود و گفت: جامعه امروز ما در برابر تهدیدات داخلی و بیرونی بیش از پیش نیازمند حس همبستگی و انسجام و اخلاص و ازخودگذشتگی است و رسالت زنان، مادران و دختران ما در این برهه همچون تمام بزنگاه‌های حساس تاریخی بسیارمهم و اثرگذار است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن دفاع مقدس زنان استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی پنج شنبه شب در نشست با اعضای شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز به مدد جانفشانی و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس شاهد برقراری امنیت کامل در کشور هستیم و همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

فرماندار شهرستان دیلم بیان داشت: خوشبختانه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان دیلم از افرادی تشکیل شده است که خود برخاسته از جامعه ایثارگری هستند و می‌توانند برآیند نظرات خانواده‌های ایثارگران را به مسئولان منتقل و به‌خوبی مسائل و موضوعات این قشر را پیگیری و رصد کنند.

وی به طرح‌های مفید و پیشنهادات سازنده این شورا اشاره کرد و گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و پیگیری دغدغه آنها از وظایف مسئولان است چرا که همه ما مدیون این عزیزان هستیم و باید از همه توان خود برای حل مشکلات آنان استفاده کنیم.

در ادامه اعضای شورای مشورتی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه مشکلات جامعه ایثارگری و دیگر مسائل شهرستان پرداختند و خواستار همراهی مسئولان جهت رفع این مشکلات شدند.

کد خبر 6088783

دیگر خبرها

  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز