Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:31:16 GMT

بیش از ۴ میلیارد تومان طرح کشاورزی در گرمه اجرا شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۱۴۱

بیش از ۴ میلیارد تومان طرح کشاورزی در گرمه اجرا شد

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این میزان سرمایه برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب، احداث باغ مکانیزه و پنل خورشیدی هزینه شده است.

یوسفی افزود: ۸۰ هکتار از اراضی روستای برزنه از توابع شهرستان گرمه تحت اجرای آبیاری تحت فشار قرار گرفته و یک استخر ذخیره آب با حجم ۲۶ هزار متر مکعب و ۱۲ هکتار باغ مکانیزه با اعتبار ۹۵۰ میلیون تومان توسط ۴۲ خانوار احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین طرح آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب و احداث باغ مکانیزه و پنل خورشیدی در روستای شورک از توابع شهرستان گرمه به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: ۱۳۲ هکتار از اراضی این روستا تحت اجرای آبیاری تحت فشار قرار گرفت و دو استخر ذخیره آب به حجم ۴۰ هزار متر مکعب و ۱۰ هکتار باغ مکانیزه و پنل خورشیدی توسط ۳۶ خانوار به بهره برداری رسیده است.

یوسفی اظهار کرد: طرح آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب و احداث باغ مکانیزه به ارزش ۸۲۰ میلیون تومان توسط ۲۳ خانوار از دیگر طرح‌های کشاورزی در روستای اصغرآباد از توابع شهرستان گرمه است.

وی اعلام کرد: ۶۵ هکتار از اراضی روستای اصغر آباد تحت اجرا آبیاری تحت فشار قرار گرفته و دو استخر ذخیره آب به حجم ۱۳ هزار متر مکعب و ۸ هکتار باغ مکانیزه در این روستا احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین طرح آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب و احداث باغ روستای در روستای مشمی از توابع شهرستان گرمه به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

یوسفی افزود: ۱۰۰ هکتار از اراضی روستای مشمی تحت اجرا آبیاری تحت فشار قرار گرفته و دو استخر ذخیره به حجم ۱۸ هزار متر مکعب و ۲۰ هکتار باغ مکانیزه توسط ۳۱ خانوار این روستا احداث شده است.

کد خبر 4599015 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان رضوی طرح کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین