Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:12:50 GMT

بارش برف برخی نقاط استان سمنان را سپید پوش کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۹۷۱

بارش برف برخی نقاط استان سمنان را سپید پوش کرد

بارش برف در برخی نقاط مانند شهمیرزاد، کالپوش و شاهکوه استان سمنان را سپید پوش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان سمنان، با ورود سامانه کم فشار بارشی و افت شدید دمای هوا در نقاط شمالی استان سمنان طی شامگاه سه شنبه و بامداد چهارشنبه شاهد بارش برف در برخی نواحی شمالی در شهرستان‌های مهدی شهر، شاهرود و حتی میامی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هنوز از سوی مسئولان استان سمنان اظهار نظر رسمی صورت نگرفته اما شواهد نشان می‌دهد برخی محصولات سردرختی باغات میوه در شاهرود، مهدی شهر و میامی و حتی شمال دامغان دچار سرمازدگی و خسارات شده‌اند.

 

بارش‌ها در نواحی کوهستانی شمالی و شمال شرقی شهمیرزاد از شامگاه سه شنبه سبب سپید پوش شدن این منطقه شد همچنین دمای هوا در این ناحیه به صفر رسید.

 

در کالپوش نیز بارش برف همگان را شگفت‌زده کرد و مردمی که این روزها بر اثر رانش زمین همچنان به خانه‌ها بازنگشته‌اند را با دشواری روبرو کرد. در شمال شاهرود و روستاهای شاهکوه، تاش و شهر مجن نیز بارش برف و کاهش دما به صفر درجه سبب سرمازدگی محصولات سر درختی شده است.

 

دمای هوای نقاط مختلف استان سمنان طی ۱۲ ساعت گذشته پنج درجه سردتر شده است.

 

بسیاری خانه‌ها دوباره وسایل گرمایشی خود را روشن کرده‌اند.

 

طبق نقشه‌ها و پیش بینی‌های هواشناسی امشب نیز باید شاهد ادامه این وضعیت باشیم، لذا برودت هوا در رشم، چاشم، دیباج، بسطام، مجن، کالپوش و… سبب سرمای شدید می‌شود اما از احتمال بارش‌ها در استان سمنان کاسته شده است.

 

اکیپ‌هایی از سوی فرمانداری‌ها و جهاد کشاورزی برای رسیدگی به وضعیت سرما زدگی به مناطقی از استان سمنان اعزام شده‌اند اما هنوز گزارشی از سرما زدگی اعلام نکرده‌اند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کانون مساجد جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران خسارت سیل شیراز روز ارتش روزنامه اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر و استانهای قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد. 

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد. جمعه ( ۲۱ اردیبهشت) جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: خلیج فارس و دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، بارش پراکنده،گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، بارش پراکنده گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • رگبار و رعد و برق در شمال، غرب و مرکز کشور
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • جاری شدن روان‌آب در چند شهر خراسان شمالی