Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا- مشاور معاونت امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به الزامات پدافند غیر عامل در حوزه های فرهنگی برای دفع تهدیدات دشمن بسیار حیاتی بوده و این مهم نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، سعید جابری انصاری روز چهارشنبه در نخستین کارگروه فرهنگی پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: دشمنان می کوشند با نفوذ و تقابل فرهنگی به اهداف شوم خود علیه کشور دست پیدا کنند و وظیفه و رسالت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی این است که با هم افزایی با یکدیگر توطئه ها را خنثی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول، توجه به الزامات پدافند غیر عامل در حوزه های فرهنگی را از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: راه اندازی کمیته های فرهنگی پدافند عیرعامل در استان ها به دنبال همین موضوع تشکیل و راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه دشمن می خواهد ارزش های ما را تغییر دهد و به ما مسلط شود که باید با این توطئه مقابله کنیم، افزود: دشمن با فضاسازی و فعالیت های تبلیغی و رسانه ای در بحث تغییر ارزش های جامعه ما، تضعیف خانواده های ایرانی و رشد آسیب های اجتماعی تلاش گسترده ای به عمل می آورد و از این طریق به دنبال فروپاشی اجتماعی در کشور ماست.
وی با اشاره به رسالت حساس نهادها و دستگاه های فرهنگی برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان، تاکید کرد: باید از ظرفیت ائمه جمعه و کانون های فرهنگی و اجتماعی، بسیج و سپاه برای آشناسازی مردم با پدافند غیرعامل و تهدیدهای فرهنگی مربوط به این حوزه به شکل مطلوب استفاده کنیم.
جابری انصاری در خصوص ظرفیت آموزش و پرورش در بحث های مرتبط با پدافند غیرعامل و پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی و تقابل با جنگ نرم دشمن،گفت: در این حوزه ظرفیت های عظیمی وجود دارد که باید به شکل حداکثری از آن برای مقابله با تهدیدها استفاده کنیم.
وی به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: باید رسانه ها آسیب های این حوزه را به مردم معرفی و تبیین کرده و به تقویت فرهنگ پیشگیری کمک کنند.
وی در ادامه با اشاره به نقش کریدوری قزوین و تاثیر این موضوع در عرصه های فرهنگی و اجتماعی این استان،گفت: باید این استان را از آسیب های فرهنگی ایمن و مصون کنیم.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
3013/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پدافند غير عامل وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -هشتم اردیبهشت- در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است، تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی ادامه داد: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود. در این سفر، آقای رئیس جمهوری عنایت ویژه‌ای روی بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشتند و ان‌شالله این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم. چهار تفاهم‌نامه همکاری از پنج تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

سفر به دو کشور همسایه در روزهای آینده

اسماعیلی گفت: در روزهای آینده نیز دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالا جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند