Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:20:40 GMT

مردم به اصل خود مراقبتی در سلامت توجه کنند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۵۶۸

مردم به اصل خود مراقبتی در سلامت توجه کنند

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خود مراقبتی به عنوان مهمترین عامل در افزایش سطح سلامت افراد جامعه باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

سعید کشمیری روزچهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شعار هفته سلامت 'مراقبت اولیه عامل اصلی اسلامی است' امروز مهمترین بحث درسلامت بیماری های غیر واگیر از جمله فشارخون، دیابت و سایر بیماری های دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: براساس آمارها و به دلیل تغییر سبک زندگی، تغذیه و مصرف بالای نمک در بین 90 درصد مردم امروز از هر چهار بوشهری یک نفر مبتلا به فشار خون و از هر10 نفر یک نفر مبتلا به دیابت است.
کشمیری اضافه کرد: امروز از مجموع مراجعه کنندگان به بیمارستان ها در استان بوشهر500 نفر عمل قلب باز و2هزار و500 نفر آنژیو گرافی انجام داده اند که این آمارها مهمترین نگرانی سیستم بهداشت و درمان در این استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: استان بوشهر درکم تحرکی جزو رتبه های بالای کشور است که با وجود گرمی آب و هوا اما می توان این شرایط را به سمت شرایط بهتر تغییر داد.
وی یادآور شد: آمارها نشان می دهد مصرف دخانیات در استان بوشهر بالا و دربرخی از شهرستان های این استان 30 درصد مردم از دخانیات استفاده می کنند.
کشمیری افزود: علاوه بر اجرای برنامه های مختلف در بخش بهداشت و درمان در سال جاری راه اندازی رشته های جدید دانشگاهی درزمینه کنترل آلودگی ها بویژه درجنوب استان و پذیرش دانشجویان جدید در این بخش از جمله برنامه های این دانشگاه است.
وی یادآور شد: برنامه ملی کنترل آلودگی جنوب استان براساس دستور رئیس جمهوری با تشکیل کمیته های ملی و استانی در دستور کار قرار دارد.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هفته سلامت خودمراقبتي بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است