Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@07:22:43 GMT

اعدام در عربستان سعودی چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۲۵۰

اعدام در عربستان سعودی چگونه است؟

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در گزارش  سازمان عفو بین الملل  مدافع  حقوق بشر Amnesty International آمده است که در سال 2015 میلادی  بیش از  1600  حکم اعدام اجرا شده است که بیشترین تعداد طی 25 سال  اخیر است. 

عربستان سعودی در ردیف سوم  این فهرست قرار می گیرد.  در سال 2015 میلادی  158 نفر اعدام شدند که افزایش احکام اعدام در مقایسه با سال 2014 میلادی  76 درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عربستان سعودی حکم اعدام با زدن سر  اجرا می شود. 

اعدام با تیرباران عمدتا در مورد زنان اجرا می شود.  اعدام  در ملاء عام انجام می شود.  در کشور عربستان خاندان  جلاد ها  شکل گرفته است  و انتصاب مأمور اصلی  اجرای حکم اعدام  مکه توسط  شخص پادشاه   مورد تأیید قرار می گیرد.

اعضای  خانواده سلطنتی  نیز بارها  محکوم به اعدام شده اند. در سال 1975 میلادی  برادرزاده  فیصل ابن مسعود السعود به جان عموی خود سوء قصد کرد.  پادشاه  زخم مهلکی برداشت و پس از مدتی درگذشت. پادشاه  فیصل ابن  عبدالعزیز  قبل از مرگ،  از نزدیکان خود خواست  برادرزاده اش را اعدام نکنند.  اما خواست او اجرا نشد.  جلاد با یک ضربه شمشیر سر  او را از بدنش جدا کرد  و بعد  به مدت 15 دقیقه برای تماشای  عموم از تیر چوبی  آویزان بود.

در سال 1977 پرنسس مشعل بن فهد آل سعود 19 ساله خواهر زاده  خلید، پادشاه آن زمان  اعدام شد. او را به خیانت متهم و تیرباران کردند. برادر  بزرگ  پادشاه شخصا  اعدام  پرنسس توسط جلاد را  رهبری کرد. اعدام پرنسس همزمان با زدن سر  عاشق  او — پسر سفیر عربستان در لبنان —  انجام شد. 5 ضربه شمشیر لازم شد تا  سر مرد بیچاره از تنش جدا شود.  احتمالا حکم اعدام را نه یک جلاد  حرفه ای ، بلکه یکی از  خویشاوندان  اجرا کرده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق بشر زنان عربستان عربستان سعودی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نخستین مسجد چاپ سه بعدی در عربستان

زی‌سان: وجنات عبدالواحد، کارآفرین و تاجر زن اهل عربستان سعودی در گرامیداشت یاد همسر فقید خود، در نخستین هفته ماه رمضان از اولین مسجدی که با فناوری چاپ سه‌بعدی ۳D Print ساخته و تکمیل شده است، رونمایی کرد.

سال گذشته خبر پروژه ساخت مسجدی دیگر با فناوری چاپ سه‌بعدی در در دبی که قرار است در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد نیز منتشر شده بود.

مسجد ساخته‌شده با فناوری چاب سه‌بعدی در جده است و به احترام همسر عبدالواحد، «عبدالعزیز عبدالله شربتلی» نام گرفته و با مساحت پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع و با همکاری شرکت املاک فورسان و گوانلی، شرکت چینی متخصص ساخت‌وساز چاپ سه‌بعدی، احداث شده است. فناوری چاپ سه بعدی، امکان ساخت سریع ساختمان‌ها را با استفاده از مواد مخصوص به جای بتن سنتی فراهم می‌کند.

ساخت این مسجد بخشی از فعالیت‌های شرکت ملی مسکن است که همسو با اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی طراحی شده است، زیرا استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی به کاهش تولید نخاله‌های ساختمانی منجر می‌شود.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سل ۲۰۱۶ طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ با هدف ایجاد تنوع در درآمد‌های اقتصادی و فاصله گرفتن از درآمد نفتی را معرفی کرد که حمایت از فناوری‌های نوآورانه نیز بخشی از آن است. عربستان کاهش و به صفر رساندن آلودگی کربن را نیز دنبال می‌کند.

تکمیل پروژه ساخت این مسجد چاپ سه‌بعدی حاکی از فرارسیدن عصر جدیدی از نوآوری در ساخت‌وساز و معماری در عربستان سعودی است.

tags # عربستان سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! کاربرد عجیب آلت تناسلی سنگی در بین انسان‌های اولیه

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • هوش مصنوعی عربستان سعودی اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند!
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی
  • چالش بزرگ عربستان در ۱۰ سال آینده
  • غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • عربستان در بحبوحه نسل‌ کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است
  • عربستان در بحبوحه نسل‌کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است
  • رونمایی از نخستین مسجد چاپ سه بعدی در عربستان