Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:47:47 GMT

کانال تخریب شده نیاتک هیرمند ترمیم شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۵۱۳

کانال تخریب شده نیاتک هیرمند ترمیم شد

زاهدان- ایرنا- معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کانال و نهر (دایک) «نیاتک» شهرستان هیرمند که در اثر سیلاب تخریب شده بود پس از چهار روز با تلاش مدیریت بحران، سپاه، ارتش، نیروهای مرزبانی و انتظامی ترمیم شد.

روح الله سرگزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در محل اتصال رودخانه نیاتک به پل نیاتک در مسیر زابل - هیرمند دایک این رودخانه در ضلع غربی از 29 فروردین ماه در اثر سیلاب تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مشکل سبب آبگرفتگی 12 روستا شده بود که همچنان 9 روستا درگیر سیلاب هستند.
معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش شبانه روزی همه مردم و مسوولان بعد از چهار روز این دایک ترمیم و آب به مسیر تالاب بین المللی هامون هدایت شد.
وی با بیان اینکه اکنون 9 روستای هیرمند درگیر آبگرفتگی است، گفت: با توجه به احتمال تخریب برخی از منازل روستاییان برآورد خسارت ها در دستور کارشناسان بنیاد مسکن قرار دارد.
سرگزی افزود: تمام سیل زدگان روستاهای درگیر سیلاب هیرمند در جای امن پناه داده شدند.
وی اظهار کرد: همچنان پنج مسیر هیرمند مسدود است و تلاش راهداران برای بازگشایی آنها به طور شبانه روزی ادامه دارد.
وی گفت: از روز گذشته تاکنون علاوه بر بارندگی شاهد توفان شدید گرد و خاک در سیستان هستیم به طوری که میزان ذرات معلق هوای زابل به 2 هزار و 957 میکروگرم بر متر معکب معادل 21 برابر حد مجاز رسید.
معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از روز گذشته شاهد کاهش ورودی آب سیلاب کشور افغانستان به منطقه سیستان هستیم.
به گزارش ایرنا، سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوه های هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 ترميم سيل بند سيلاب سيستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا

 مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت از هدایت سیلاب امروز به مسیر چنداب که در پی بارش‌های رگباری شکل گرفته بود، خبر داد.

ابوالفضل نجفی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بارش‌های رگباری صبح امروز، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی این آمادگی در مدیریت بحران فرمانداری برای پیگیری و پیشگیری از مسائل مختلف بحرانی وجود داشت.

وی افزود: با توجه به مسیر چنداب و همسایگی این مسیر در سمنان احتمال ریزش و سیلابی شدن این مسیل وجود داشت.

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت در ادامه عنوان کرد: با توجه به شناخت مسیر حرکتی سیلاب مسیرهای منتهی به محور امام رضا(ع) و اراضی کشاورزی ایمن‌سازی شد و سیلاب در مسیر چنداب در مسیل رودخانه خود هدایت شد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: در 3 روستای قرمزتپه، عبدل‌آباد و حمامک پارچین تعدادی از اراضی کشاورزی آسیب دید که در حال پیگیری آن هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روستاییان سیستان آب سیلاب می‌خورند!
  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • پیکر ۲ جوان غرق شده در رودخانه نیاتک هیرمند پیدا شد
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • غرق‌شدن اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک شهرستان هیرمند