Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجاعی گفت: در حوزه پزشکی قانونی بیش از ۲۰ دستگاه تولید ملی بدون نمونه خارجی اخراع و تولید شده است که برخی از کشورها متقاضی خرید آن هستند، سه اختراع در شیراز اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمد شجاعی» امروز (چهارشنبه ۴ اردیبهشت) در سی و هفتمین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی سراسر کشور در شیراز با موضوع «مدیریت منابع در پزشکی قانونی» مسئولیت به معنی خدمت است، گفت: نباید بعد از ۴۰ سال با وجود منابع طبیعی، مالی و انسانی به نقطه ای برسیم که دست جلوی دشمن دراز کنیم و آنها تحریم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه ما باید به جایی می رسیدیم که قدرت تحریم آنها را داشته باشیم، افزود: ما در صنایع دفاعی با مدیریت واحد و دلسوز به خودکفایی رسیدیم که این نشان می دهد مشکلات ما در ضعف مدیریت است که به جای خدمت به پست اهمیت داده شده است.

 

وی بیان کرد: باید کارهای حاکمیت مانند قضاوت کارهای مردمی نیست، به دست متخصص باشد، اما باید مابقی کارها باید به مردم واگذار شود، خیلی از کارها مردمی است حتی بهداشت و درمان را می تواند به مردم سپرد.

 

شجاعی با اشاره به جایگاه ویژه پزشکی قانونی فارس در کشور، یادآور شد: پزشکی قانونی با وجود تمام سختی ها عملکرد خوبی داشته است، در بحث ژنتکی ۵۰ هزار نمونه از مجرمان سابقه دار با همکاری اداره زندان ها تهیه شد.

 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: سال رونق تولید است و بر همین اساس جلساتی تشکیل شده تا در این بخش تیز شعار سال را محقق سازیم، در این حوزه بیش از ۲۰ دستگاه تولید ملی بدون نمونه خارجی اخراع و تولید شده است که برخی از کشورها متقاضی خرید آن هستند.

 

وی با اشاره به سیل اخیر، اظهار کرد: پزشکی قانونی در بحران ها بدون چشمداشتی وظیفه خود را انجام داد، در جاهایی که بانک اطلاعاتی دارد جرم تا ۳۰ درصد کاهش می یابد.

 

شجاعی در مورد دستگاه های تولید ملی می توان کالبدشکافی مجازی اشاره کرد و افزود: این دستگاه ابتکار داخلی است که سه اختراع نیز در شیراز اتفاق افتاده است.

 

وی با اشاره به استفاده از پزشکی قانون در برخی از پروندهوای غیر ضروری، بیان کرد: ۲ هزار و ۵۹۵ ردیف در اختیار افراد است و ۲۴ درصد تکمیل و ۷۶ درصد بدون تکلیف است که نشان از کمبود نیروی انسانی در سازمان است، اخیرا ۲۰۰ نفر مجوز استخدام صادر شده که یک صد نفر نیروهای تخصصی هستند و که فارس هم جذب نیرو داشته است.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مسجد مقدس جمکران نیمه شعبان قم کانون مساجد جشن نیمه شعبان روز ارتش کانون های مساجد خسارت سیل پزشکی قانونی کشور پزشکی قانونی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری