Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی 'نیوز18' هند اعلام کرد، آمریکا همچنان در حال تحقیق درباره استفاده پاکستان از جنگنده 'اف16' در نبرد هوایی با هند است و این امر با ادعای نشریه آمریکایی مبنی بر وجود همه جنگنده های 'اف16' در پایگاه های شان مغایر است.

طبق اعلام این شبکه خبری هندی، تقریبا دو ماه پس از درخواست هند از آمریکا برای بررسی استفاده پاکستان از 'اف16' پس از بمباران پایگاه یک گروه تروریستی در بالاکوت پاکستان، تحقیقات آمریکا درباره استفاده اسلام اباد از 'اف16' همچنان در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درواقع، در جریان بودن این تحقیقات با ادعای نشریه آمریکایی فارین پالیسی مغایر است. فارین پالیسی چندی پیش نوشته بود، هیچ یک از جنگنده های 'اف16' پاکستان مفقود نشده است و این کشور همه جنگنده هایش را در اختیار دارد.
آمریکا در رابطه با این مساله، ساکت و خویشتندار است و صرفا به تکرار این نکته بسنده می کند که مساله یک مقوله سیاسی است و نمی شود محتوای توافقنامه های دوجانبه ای که شامل تکنولوژی های دفاعی آمریکاست را برای عموم توضیح داد.
درواقع، این اظهاران به معنای آن است که واشنگتن مفاد توافقنامه خود با پاکستان در زمینه استفاده از 'اف16' را برای عموم برملا نخواهد کرد.
در پی حمله فوریه گروه تروریستی جیش محمد به نظامیان هند در پولوامای کشمیر و کشته شدن 40 نفر از آنها، هند به تلافی این حمله، پایگاه این گروه را در بالاکوت پاکستان بمباران کرد و زمینه ساز نبرد هوایی شد که موجب سرنگون شدن دو 'میگ' هند و یک 'اف16' پاکستان شد.
پاکستان سرنگونی یک فروند 'اف16' کشور از سوی هند را رد کرد.
هند در 9 مارس(19 اسفند) اعلام کرد، از آمریکا خواست طبق شروط فروش 'اف16'، مساله استفاده یا عدم استفاده پاکستان از 'اف16' علیه هند را بررسی کند.
دهلی همچنین اعلام کرد که شمارش و مشاهده مدارک الکترونیک ثابت خواهد کرد که یکی از جنگنده های 'اف16' پاکستان سرنگون شده است.
آساق**1088 **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا پاكستان اف16 هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه ۶۴ درصد مردم دنیا براساس یک نظرسنجی انجام شده مخالف سیاست‌های آمریکا هستند اظهار کرد: بخش مهمی از این مخالفت به خاطر حمایت آمریکا از اسرائیل است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  با بیان اینکه دانشجویان آمریکا معتقدند هیئت حاکمه این کشور مالیات آنها را صرف حمایت از نسل‌کشی رژیم جعلی در غزه کرده است اظهار کرد: مشکل آمریکا فقط مربوط به مرز‌های خود نیست در حال حاضر حمایت بی وقفه واشنگتن از اسرائیل بحران مشروعیتی را آغاز کرده که چارچوب برتری ایالات متحده در منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سفر رئیس جمهور به پاکستان اشاره و اظهار کرد: یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط بسیار عمیقی میان ۲ کشور شده و آنچه حائز اهمیت است این که سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان و نخست وزیری شهباز شریف انجام می‌شود که در سازوکار‌های میان ۲ کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در خاک پاکستان هر از گاهی به تنش‌زایی دامن می‌زند گفت: سفر حجت الاسلام رئیسی برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود بسیار حائز اهمیت است و نشان داد ۲ کشور اراده قوی بر تقویت روابط دارند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به فضای روانی ایجاد شده در پاکستان پس از عملیات وعده صادق و استقبال مردم از سفر رئیس جمهور کشورمان گفت: دورنمای مطلوب این سفر می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر ۲ کشور در راستای همکاری‌های منطقه‌ای باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به فرارسیدن روز کارگر گفت: نگاه اسلام به کارگر قدرشناسانه است در حالی که نگاه غربی استتثمارگرانه است.

وی با بیان اینکه کارگران توقع اقدام علمی برای رفع مشکلاتشان دارند اظهار کرد: دولت و مجلس برای تامین معیشت کارگران باید توان مضاعف بگذارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت همخوانی حقوق کارگران با هزینه‌ها، ساماندهی قرارداد‌های کار را ضروری دانست و گفت: با سیاست گذاری درست باید رابطه عادلانه بین کارگر و کارفرما ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم به فرارسیدن روز معلم هم اشاره کرد و گفت: ارزش معلم بینش دادن به دانش است و معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند.

وی اظهار گرد: اگر قرار باشد مبنای پذیرش سخن علم نباشد علم و معلم ارزش نخواهند داشت.

وی با تاکید بر تامین معیشت معلمان مطابق با نقشی که در جامعه ایفا می‌کنند اظهارکرد: نگاه به این قشر باید ویژه باشد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • فارن افرز: چرا قدرت بزرگ‌تر همیشه در ژئوپلیتیک بهتر عمل نمی‌کند؟
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند