Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان گلستانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  بوشهر،افزود: امروز با وجود طوفانی بودن خلیج فارس و وزش تندباد با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت، شناور ناجی به محل غرق شدن لنج و اطراف آن مراجعه کرد.

وی ادامه داد: همچنین از بالگرد شرکت نفت و گاز پارس مستقر در عسلویه برای جستجوی هوایی استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این لنج نیمه شب دوشنبه، غرق می‌شود و صبح سه‌شنبه یک کشتی عبوری آن را می‌بیند و به مرکز جستجو و نجات اداره بندر عسلویه اطلاع می‌دهد که بلافاصله شناور ناجی به موقعیت مورد نظر فرستاده شد.

گلستانی بیان کرد:امدادگران، دو سرنشین این شناور را که حال مساعدی هم نداشتند به اسکله می‌آورند و تلاش برای پیدا کردن چهار سرنشین دیگر که ناپدید شده بودند را شروع می‌کنند.

وی گفت: این لنج از دبی به نخل تقی در حال حرکت بود.

کمک به لنج آسیب دیده در بوشهر

رئیس اداره ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه) در حالی که خلیج فارس کاملا مواج بود، به ما خبر دادند که یک فروند لنج صیادی به علت نقص فنی در ۴۰ مایلی جنوب غرب بوشهر دچار مشکل شده است.

گلستانی افزود: شناور ناجی از جزیره خارگ به کمک این لنج فرستاده شد و توانست کمک کند نقص فنی برطرف شود و لنج به راه خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: این لنج از اسکله جُفرِه بوشهر به دریا رفته بود و قصد بازگشت به این اسکله را داشت.

هشدار به دریانوردان

رئیس اداره ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: خلیج فارس برای تردد‌های دریایی نامساعد است و این وضع در روز‌های پایانی هفته با تمرکز بیشتر در سواحل جنوبی استان بوشهر ادامه دارد.

گلستانی تاکید کرد: انتظار داریم فرماندهان و مالکان شناور‌ها در صورت تصمیم به تردد در مسیر‌های طولانی پیش بینی بلندمدت داشته باشند و تنها به مساعد بودن دریا در روز حرکت، بسنده نکنند.

وی بیان کرد: سرنشینان شناور‌ها هنگام بروز سوانح احتمالی، موضوع را هر چه سریع‌تر از طریق بیسیم شناور یا تلفن همراه خود به سامانه ۱۵۵۰ مرکز جست و جو و نجات دریایی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

خلیج فارس برای ترددهای دریایی مساعد نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد