Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@00:07:18 GMT

خرید تضمینی گندم و کلزا در حاجی آباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۶۳۶

خرید تضمینی گندم و کلزا در حاجی آباد آغاز شد

به گزارش ایرنا، فرشید درستکار روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از مراکز خرید حاجی آباد پیش بینی کرد: در سال زراعی امسال، بیش از 40 هزار تن گندم و 500 تن کلزا برداشت شود.
وی با بیان اینکه تا کنون 700 تن گندم خریداری شده است خاطر نشان کرد: اتحادیه تعاون روستایی حاجی آباد با هماهنگی شرکت های زیر پوشش، گندم و کلزا به نرخ تضمینی خریداری و به سیلوها و انبارهای استاندارد ارسال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسوول با اشاره به این که اتحادیه تعاون روستایی حاجی آباد به عنوان مباشر خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 اقدام به خرید تضمینی می کند اظهار داشت: در این ارتباط هماهنگی لازم با راه اندازی مراکز خرید شبکه تعاون روستایی انجام شده است.
رییس اداره تعاون روستایی حاجی آباد بیان داشت: خرید تضمینی گندم در این شهرستان متناسب با سطح زیرکشت، میزان برداشت، کاهش هزینه حمل و جلوگیری از هدر رفتن وقت، در همان منطقه انجام می شود.
وی اضافه کرد: هزینه گندم معمولی با پایین آمدن 4درصد مفید و 2درصد غیر مفید به ارزش 17هزار ریال و همچنین کلزا با 34 هزار و 900 هزار ریال خریداری می شود.
رییس اداره تعاون روستایی حاجی آباد تصریح کرد: در حال حاضر 4 مرکز خرید تضمینی گندم مجاز متعلق به تعاونی روستایی در مناطق مختلف این شهرستان شامل گهکم، طاشکوئیه، احمدی و فارغان مستقر هستند و خرید تضمینی گندم از کشاورزان را به عهده دارند.
درستکار با اشاره به این که خرید تضمینی گندم و کلزا تا اواخر خرداد 98 ادامه دارد گفت: در صورتی که قیمت خرید محصول امسال تغییراتی داشته باشد، مابه تفاوت آن پس از محاسبه به کشاورزان پرداخت می شود.
9944 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استاندارد کاهش هزینه خرید گندم تضمینی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند