Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@08:33:50 GMT

مشکل مبادلات ارزی و تبادل مالی در خدمات پزشکی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۷۵۴

مشکل مبادلات ارزی و تبادل مالی در خدمات پزشکی

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛  محمدرضا ظفرقندی، در سی و پنجمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، با بیان اینکه انجمن رادیولوژی به عنوان یکی از منسجم‌ترین و بهترین انجمن‌هایی است که به وظایف خود عمل می‌کند، اظهار داشت: کنگره رادیولوژی یکی از کنگره‌های شاخص و آبرومند کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این الگوها باید برای همه رشته‌ها و انجمن‌ها انتقال یابد افزود: رشته رادیولوژی جهش وار در حرکت بوده و شاهد پیشرفت‌های بسیاری در این عرصه هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در گذشته رادیولوژی، رشته‌ای صرفاً تشخیصی بود ولی امروزه علاوه بر عرصه تشخیص، به انواع روش‌های درمانی نظیر بیماری‌های عروقی، سرطان‌ها و…، ورود کرده و موفق است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه اقتصاد سلامت و تعرفه‌ها گفت: امیدواریم که این مشکلات از حرکت رو به رشد این رشته جلوگیری نکرده و رشته رادیولوژی را با محدودیت مواجه نسازد.

ظفرقندی، نسبت به بروز مشکلات در حوزه تجهیزات پزشکی و رادیولوژی ابراز نگرانی کرد و افزود: امیدواریم با مدیریت صحیح و واقعی شدن تعرفه‌ها و حمایت دولت از این مشکلات عبور کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در هیج جنگی مقوله‌های پزشکی، دارویی و درمانی شامل تحریم نمی‌شود، تصریح کرد: امروزه تحریم‌های غیرانسانی و یکجانبه از سوی آمریکا به کشور تحمیل شده و به رغم اینکه به ظاهر در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیستیم ولی به دلیل مشکلات مبادلات ارزی و تبادل مالی در این عرصه هم تحریم اعمال می‌شود و دچار مشکلات بسیاری هستیم که ممکن است در آینده خدمات پزشکی را دچار آسیب نماید که البته امیدواریم با همت جامعه پزشکی بتوانیم از این مرحله سخت عبور نمائیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید به اینکه جامعه پزشکی در همه عرصه‌ها از دوران جنگ تحمیلی تا سیل‌های اخیر در کنار مردم بوده و با وظایف خود آشناست، یادآور شد: حوزه‌های تجهیزات پزشکی و دارو نیازمند حمایت است و باید تلاش شود تا شاهد کاهش کیفیت خدمات درمانی نباشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران سازمان نظام پزشکی سلامت شاخص مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود

به گزارش قدس خراسان، «من ساکن بولوار توس هستم و برای فرزند شیرخوارم از بهداشت همین جا شیرخشک یارانه‌ای دریافت می‌کنم اما الان یک ماه است خبری از شیر خشک نیست و بهداشت هم می‌گوید نداریم. من دارم با بدبختی می‌گردم که هر جا شیر خشک قیمتش ارزون است بخرم. سه‌شنبه هم دوباره رفتم بهداشت می‌گویند خبری نیست، معلوم نیست کی بیاورند. تو را به خدا مسئولان کاری بکنند، بچه‌ام شیر ندارد. تا کی منتظر باشم؟» این نوشته، یک نمونه از پیام‌های مردمی درخصوص کمبود شیرخشک یارانه‌ای است که به تحریریه روزنامه قدس رسید و ما برای پیگیری پاسخش به سراغ دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفتیم.

 مدیر جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به خبرنگار قدس خراسان گفت: بحث شیرخشک‌های یارانه‌ای تابع قانون تغذیه با شیر مادر است، یعنی شیرخوارانی که در مراجعه به خانه‌های بهداشت مشخص شود شیر مادر برایشان کافی نیست برایشان کوپن شیرخشک یارانه‌ای صادر می‌شود.

محمد احمدیان ادامه داد: در یک مقطع زمانی، در سطح کشور ورودی شیرخشک‌های یارانه‌ای به استان‌ها نصف میزان نیاز بود، با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و مشکل تولید در کارخانه‌ها هم حل شد، سهمیه را افزایش دادند و تا زمانی که سهمیه جدید به دست ما برسد، یک ماه زمان می‌برد.

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد