Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@03:54:23 GMT

ترجیح شهرداری احیای عرصه‌های تاریخی است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۵۰۲

ترجیح شهرداری احیای عرصه‌های تاریخی است

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، پیروز حناچی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک روز معمار و تشکر از سینماگران برای برگزاری این نشست گفت: «این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم که همزمان با جشنواره بین‌المللی فجر و بزرگداشت روز معمار، چنین نشستی برگزار شده است و آن‌را به نوعی در راستای نگاه جدید شهرداری به فضاهای فرهنگی و هنری شهر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پیروز حناچی در توضیح این موضوع، «اقتصاد مبتنی بر فرهنگ» را یکی از اصلی‌ترین شعارها و رویکردهای شهرداری عنوان کرد که برای تحقق آن تلاش می‌شود و افزود: «شهرداری سعی می‌کند روش اداره امور شهری را تغییر دهد و نگاه جدیدی به مدیریت شهری ایجاد نماید. «اقتصاد مبتنی بر فرهنگ» شعاری است که سال گذشته یونسکو هم به آن پرداخت و شهرهای هوشمند برای این موضوع و با این رویکرد سرمایه‌گذاری می‌کنند. حتی اگر هدف اقتصادی هم در چنین رویکردی وجود داشته باشد، اقتصاد پاک‌تری است و منافع آن به‌طور یکسان شامل حال همه مردم می‌شود.»

حناچی در مورد اختصاص مکانی برای کاخ جشنواره گفت: «اهالی حوزه سینما از ما کاخ جشنواره را مطالبه می‌کنند و می‌خواهند که این مکان در مرکز شهر نیز باشد ولی در این محدوده، عرصه‌های گسترده‌ و متناسبی نداریم، مگر مکان‌هایی که صاحب سبقه تاریخی هستند. گذرگاه‌های فراوانی در تهران هست و فقط در خیابان لاله‌زار ۱۸ سینما وجود دارد که همگی متروکه هستند. ما اخیرا تئاتر نصر را بازگشایی کرده‌ایم و امیدواریم به مکانی برای اجرای نمایش‌ها تبدیل شود. احیای این فضاها و اختصاص آن‌ها به سینما و جشنواره می‌تواند پاسخگوی این نیاز اهالی سینما باشد.»

شهردار تهران ایجاد فضاهای مناسب برای چنین فرهنگی و هنری را بخشی از وظایف شهرداری دانست و تاکید کرد: «شهرداری تهران به این وظیفه توجه دارد، چه به شکل ایجاد و احداث و چه از طریق بهسازی و مرمت فضاهای موجود. هر دوی این موارد جزو برنامه‌های شهرداری است ولی ترجیح می‌دهیم به دومی بیشتر بپردازیم چون ارزش‌های قدیمی شهر احیا می‌شود و فضاهایی با کاربردهای چندگانه خواهیم داشت که هرچند در ابتدا با چنین هدفی طراحی و ساخته نشده‌اند ولی برای این منظور قابل استفاده و مناسب هستند، خصوصا که مردم هم خاطرات جمعی از آن‌ها دارند.»

پیروز حناچی درباره همکاری شهرداری برای تبلیغات حوزه فرهنگ و هنر گفت: «اگر فعالیت‌هایی مثل همین جشنواره در مقیاس ملی باشد، شهرداری هم کاملا امکاناتش را بسیج می‌کند ولی در شرایط فعلی هم فضا محدود نیست و بعضی از بیلبوردها و فضاهای شهری متناسب با نوع فعالیت و گستردگی آن برای معرفی و تبلیغ آثار فرهنگی وو هنری قابل بهره‌برداری هستند.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد تبلیغات شهردار تهران شهرداری معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

ایسنا/یزد مراسم احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد یزد پس از چند سده با استقبال قریب به پنج هزار یزدی عصر امروز در این موقوفه برگزار شد.

«علیرضا باقری» مدیر موقوفه دولت‌آباد یزد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سنت که مربوط به چند سده قبل بوده، مجدداً در قالب جشنواره‌ای دو روزه از امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه احیا شد.

وی با اشاره به استقبال قریب به پنج هزار شهروند یزدی از این مراسم در روز نخست، گفت: طی دو روز برگزاری جشنواره ۱۶۰ لیتر گلاب ناب و خالص تهیه می‌شود که نیمی از آن جهت آستان مقدس حرم امام رضا(ع) و نیمی نیز جهت عتبات عالیات، پس از بسته بندی، طی مراسمی خاص تحویل خواهد شد.

باقری به حضور خدام رضوی با پرچم آستان مقدس رضوی در این برنامه، گفت: علاوه بر  برپایی چایخانه رضوی، گل دیگهای گلابگیری این مراسم نیز توسط خدام ریخته شد. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه این جشنواره، گفت: قریب به ۴۰ غرفه در این نمایشگاه، محصولات صنایع دستی و تولیدات سایر بخشها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

به گفته مدیر موقوفه دولت آباد، گل مورد نیاز این جشنواره از ۱۷۰۰ مترمربع اراضی کاشته شده در این موقوفه تامین می‌شود که قرار است به شش هزار مترمربع افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مجموعه موقوفات دولت آباد یزد توسط «محمدتقی خان بافقی» سرسلسله خوانین یزد و حاکم یزد در اواخر دوره افشار، تمام طول دوره زند و اوایل قاجار به ثبت رسیده که باغ دولت‌آباد شهر یزد از این مجموعه یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو است. عمارت بادگیر این باغ با ارتفاع ۳۳.۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد