Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اربابی ظهر چهارشنبه در اولین همایش بین المللی فقه گردشگری اظهار داشت: خوشبختانه محدودیت فروش سرمایه‌ای به نام نفت سبب شده تا به حوزه‌های دیگری که جزئی از سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند توجه شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که فروش نفت مناسب بود، از سوی مسئولان توجهی به بخش‌های دیگر انجام نمی‌شد اما حالا می‌توان به جرأت گفت اقتصاد گردشگری می‌تواند در مقابل اقتصاد نفت، قابل دفاع باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اربابی افزود: با ورود هر گردشگر ۱۳۵۰ دلار عاید کشور می‌شود و با احتساب ورود ۱۰ میلیون گردشگر به یک کشور، این افراد ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه با خود وارد کشور می‌کنند و به عبارتی هر کدام معادل ۳۰ بشکه نفت، عایدی دلاری برای کشور خواهند داشت، عایدی که بدون سر خم کردن برای نظام کثیف سرمایه داری غرب و نظام بانکی پر از استثمار و پر از ابهام آنها انجام خواهد پذیرفت.

معاون سرمایه گذاری و حقوقی سازمان میراث فرهنگی با قدردانی از ورود حوزه‌های علمیه به این موضوع گفت: جای مباهات بالایی است که حوزه‌های علمیه و دینی، طلاب و سیاست گذاران این حوزه با عنایت بر این موضوعات، به صورت جدی پا در عرصه گردشگری گذاشته‌اند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی آمادگی خود را در راستای کارگشایی در حوزه‌های مختلف گردشگری، بهبود هر چه بیشتر شرایط گردشگر پذیری کشور اعلام داشته و از خروجی‌های این همایش برای غنای بیش از پیش حوزه گردشگری بهره مند خواهد شد.

اربابی ادامه داد: تلاش خواهیم داشت تا با حضور هر چه بیشتر فقها و خروجی فکر آنها گردشگران ورودی کشور را از آنچه هست افزایش دهیم و تعالی در کنار گردشگری را مدنظر قرار دهیم.

کد خبر 4599467

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که غرفه استان در آن حضوری فعال و نتیجه بخش داشت، موفق شدیم تا موافقت نهایی ثبت زرشک افین زیرکوه و ثبت عناب خوسف را بگیریم که قبلاً پیگیری ها و انعقاد قرارداد انجام شده بود و به دنبال ثبت جهانی آن؛ کل اکوسیستم عناب و زرشک توسط فائو رصد می شود.

جعفری افزود: در این نمایشگاه ۷ قرارداد داخلی با وزارت صمت، وزارت جهاد و دیگر سرمایه گذاران بسته شد.

وی گفت: در مورد انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی نیز پذیرای ۲۰ هیئت تجاری از کشورهای مختلف در غرفه استان بودیم که به طور مثال از کشور چین تقاضا برای انعقاد قراردادهایی در حوزه انرژی نو، معادن، فرش و صنایع دستی داشتیم و از کشورهای دیگری مثل ترکمنستان، ترکیه، امارات، قرقیزستان، کانادا و  افغانستان درخواست انعقاد قرارداد داریم که پیش بینی می کنیم بتوانیم حداقل با ۶ کشور خارجی قرارداد نهایی ببندیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: در مورد جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه سوخت برای بازارچه ماهیرود و تاسیس مینی پالایشگاه نیز صحبت‌های اولیه انجام شده و به زودی سرمایه‌گذار برای برآوردها به استان خواهد آمد.

جعفری افزود: اکسپوی ۲۰۲۴ برای استان دستاوردهای بسیار خوبی داشت و حتی می‌توانیم بگوییم که اکسپوی ۲۰۲۵ نیز بسیار متفاوت تر از دیگر اکسپو ها خواهد بود.

وی گفت: از آنجایی که سرمایه‌گذاری در برخی از این حوزه ها بسیار کلان است نمی توان قبل از نهایی شدن قرارداد ها اطلاعات دقیقی در این مورد مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری