Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تعداد مراجعه کنندگان در ارتباط با نزاع در سال گذشته را ۵۹۳ هزار و ۹۶۷ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۰۵ هزار و ۳۵ مورد مرد و ۱۸۸ هزار و ۹۳۲ مورد زن و در مقایسه با سال ۹۶ این ۶ درصد افزایش داشته است‌.

به گزارش ایلنا احمد شجاعی در همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی کشور  با اشاره به اینکه  فعالیت پزشکی قانونی یک کار حاکمیتی و تخصصی است، ابراز کرد: همواره درحال ارائه طرح‌هایی برای تسهیل امور مردم هستیم که اجرای طرح دادپزشک و معاینه با یک تلفن توسط پزشک از جمله آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه با اجرای طرح داد پزشک مراجعه به پزشکی قانونی کاهش یافته است؛ خاطر نشان کرد: سال گذشته سه میلیون خدمات پزشکی قانونی ارائه شده است و این درحالی است که در دنیا سابقه ندارد در یک هفته دو حجم وسیع از٩٠ قطعه سوخته انسانی شناسایی و تشخیص هویت شوند.

شجاعی با اشاره به انجام فعالیت‌های تخصصی در سال 97 با وجود تمام تنگناها عنوان کرد: گرفتن 50هزار نمونه، از مجرمان سابقه دار در بانک اطلاعات ژنتیک نمونه‌ای از این فعالیت‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی است.

وی افزود: ذخیره بانک اطلاعات ژنتیک افراد با جرائم خشن در شناسایی مجرمان در صورت وقوع جرم و همچنین بازدارندگی موثر است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به نقش مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی از تولید25 دستگاه تولیدی توسط مخترعان داخل کشور در زمینه پزشکی قانونی در سال های اخیر خبرداد و افزود: این محصولات را به دنیا معرفی کرده ایم که متقاضی خرید نیز داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ٩٧ درصدی از کمبود نیرو  با استخدام‌های جدید جبران شده، تصریح کرد: بزرگترین خدمت در شرایط فعلی تسهیل در امور مردم است .

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور  همچنین با اشاره به نحوه به کارگیری افراد در بدنه دولت گفت: جایگاه ها در بدنه نظام باید مشخص باشد و هر کس بر اساس شایستگی حقوق و مزایا دریافت کند و البته شرایط امسال ممکن است متفاوت باشد و نیاز به مدیریت منابع مالی است.

شجاعی یادآور شد: پزشکی قانونی به عنوان یکی از سازمان‌های افتخارآفرین کشور سازمانی توانمند و تخصصی است که علی‌رغم تنگناهای بودجه‌ای در سال گذشته کار خود را پیش برد و به موفقیت‌هایی چشمگیری در حوزه‌های مختلف دست یافت.

افزایش 6درصدی معاینات پزشکی قانونی

شجاعی در بخش دیگر صحبت‌های به حادثه سیل در کشور اشاره و گفت: بر اثر وقوع سیلاب در کشور تاکنون ۷۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند که ۲۱ نفر از جانباختگان سیل اخیر مربوط به حادثه پنجم فروردین شیراز بود.

وی همچنین با بیان اینکه آمار خود‌کشی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و شرق آسیا پایین است؛ خاطرنشان کرد: ارائه آمار خودکشی  نشان داده که منجر به  افزایش آن می شود چنانچه در دو سال گذشته آمار خودکشی را اعلام کردیم و کارشناسان با بررسی به این نتیجه رسیدند که انعکاس آن اثرات خوبی نداشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی معاینات انجام شده در سال گذشته را یک میلیون و ۷۶۲ هزار و ۴۵۸ مورد اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال ۹۶ که یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۴۶ مورد بوده، 8/5 دهم درصد افزایش داشته است .

شجاعی تعداد معاینات انجام شده حادثه کار در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۵۶۸ مورد اعلام و عنوان کرد: از این تعداد یکهزار و ۳۷۸ مورد زن و ۲۷ هزار و ۷۵۱ مورد مرد بوده که9/2دهم درصد رشد را نشان می‌دهد .

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص آمار سقط جنین در کشور نیز گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۴۳ مورد سقط جنین داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با ۹ هزار و ۳۰۴ مورد سقط کاهش 7/2 دهم درصدی داشته داشت.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جرم خودکشی سقط جنین سیل کشورهای اروپایی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قویدل عصر شنبه در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمدهای استانی اشاره کرد و گفت: در بحث های عمرانی اقدامات خوبی در سال های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه های استان اردبیل یکی از داروخانه های فعال کشور به شمار می رود.

وی همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه ها و تیم های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

کد خبر 6090394

دیگر خبرها

  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است