Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه فرهنگ و ارشاد روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم مستند روستاهای برتر فرهنگی در استان‎ها ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حمیدرضا ناطقی» در گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز (چهارشنبه 4 اسفند) برگزار شد، گفت: دبیرخانه روستا و عشایر از دغدغه های اصلی دولت بود و دولت به وزیران ابلاغ کرده که این بحث را کاملا جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول دبیرخانه فرهنگ و ارشاد روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این راستا دکتر صالحی حکم دبیرخانه روستا و عشایر را تفویض کردند تا هماهنگی و برنامه ریزی و نظارت را در این زمینه انجام دهند.


وی تأکید کرد که در سال 97 سعی کردیم همه استان ها را پوشش دهیم اما برخی استان ها نتوانستند از این اعتبارات استفاده کنند.


ناطقی اعتبار این دبیرخانه را یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته 7 جشنواره در 7 استان به صورت ملی برگزار شده و برخی از آنها ادامه دارد. همچنین دو جشنواره استانی، 5 مراسم جشن انقلاب برگزار کرده و 3 نمایشگاه دستاوردها را برپا کردیم.


وی عملکرد استان ها در این زمینه را بسیار خوب خواند و تصریح کرد: همچنین تفاهمنامه با مدیرکل استان ها انجام و این برنامه ها با همکاری مدیرکل های استان انجام گرفت.


ناطقی ادامه داد: بهتر است مسئولیت روستا و عشایر به دبیرخانه های کانون های فرهنگی واگذار شود زیرا کانون ها ظرفیت بسیار خوبی دارند و می توانند این برنامه ها را به خوبی برگزار کنند.


وی به تشریح برنامه های سال جدید پرداخت و خاطرنشان ساخت: در سال 98، سه جشنواره ملی، هشت نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری و 18 دوره آموزشی در استان ها برگزار خواهیم کرد.


مسئول دبیرخانه روستا و عشائر از اختصاص مبلغ 20 میلیون تومان به هر استان برای ساخت فیلم مستند از روستای برتر فرهنگی خبر داد و در پایان گفت: برنامه تجلیل و تقدیر از فعالان فرهنگی را ادامه داده و سامانه ای را به منظور معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری روستاها راه اندازی خواهیم کرد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم کانون های مساجد خسارت سیل کانون مساجد خبرگزاری اردبیل جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران دبیرخانه روستا و عشایر کانون فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه قیلچ، پنجاه و هفتمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «قلیچ» به کارگردانی مصطفی پوریا نوری و تهیه‌کنندگی احسان اطمینان اختصاص دارد.

این برنامه ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور محمد بزرگ نویسنده و منتقد سینما، احسان اطمینان تهیه‌کننده مستند و پوریا نوری کارگردان اثر برگزار خواهد شد.

کد خبر 6098523 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «رویداد مستندسازان علمی» برگزار می‌شود
  • حریم و روستاهای شرق تهران برای گذران اوقات فراغت محل مناسبی هستند |‌ همدردی با آبشار اشک ریز
  • عادی بودن وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز در مقطع اهواز
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان