Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پارسال ارزش پرونده های تشکیل شده برای متخلفان یک هزار و 300 درصد و گشت های مشترک 32 درصد افزایش داشت که با همکاری و همراهی تعزیرات حکومتی میسر شد.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی برنامه های نظارتی سال 98 با محور طرح ویژه ماه مبارک رمضان، افزود: تمایز 2 مقوله گرانی و گرانفروشی بدرستی تبیین نشده؛ در حالی که منشا گرانی، کمبود یا فقدان کالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، «اگر در زمینه تامین کالا با مشکل روبرو شویم و تقاضا از عرضه بیشتر شود، گرانی اتفاق می افتد که در این زمینه باید برنامه ریزی لازم انجام شود».
تابش اضافه کرد: متاسفانه دستگاه های نظارتی باید بار برخورد با گرانفروشی و گرانی را همزمان به دوش بکشند.
وی ادامه داد: نظارت باید از مبدا و حلقه های اولیه آغاز شود و فقط به نظارت بر حلقه های آخر توزیع محدود نشود که برای رسیدن به این وضعیت با مشکل بودجه، نیروی انسانی و ساختار اداری روبروییم.
تابش یادآوری کرد برآوردهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وضعیت بازار به دستگاه های متولی ابلاغ می شود.
به گزارش ایرنا، پارسال در مجموع 262 هزار و 649 فقره شکایت در مورد کالاها و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها اخذ شد که نسبت به سال پیش از آن 39 درصد افزایش داشت.

اقتصام*3065*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان گراني گرانفروشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده داروخانه دامپزشکی برای عرضه دارو‌های دامی تاریخ گذشته به میزان ۸۴ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان اشنویه رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.
نجف زاده گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه گزارش تخلف در بازرسی از دارو خانه دامپزشکی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد