Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد از برخورد با تخلفات ساخت و ساز و افزايش کنترل و نظارت در اين حوزه با تقويت پليس ساختمان خبر داد و گفت: رعايت حقوق شهروندي و قانون مداري مورد توجه تمام بخش ها به ويژه شهروندان قرار گيرد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومي استانداري يزد، محسن صادقيان همزمان با اجرايي شدن طرح پليس ساختمان اظهار داشت: با توجه به اهميت برخورد با تخلفات ساختماني در استان؛‌کميته اي ويژه بررسي و نظارت بر اين موضوع با محوريت دفتر فني،امور عمراني و حمل و نقل و ترافيک استانداري، سازمان نظام مهندسي و شهرداري يزد تشکيل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از سوي ديگر بحث برون سپاري اجرائيات شهرداري نيز به صورت پايلوت در منطقه چهار شهرداري يزد به بخش خصوصي واگذار شده است تا زمينه به کارگيري ساير ظرفيت ها براي فعاليت موثر در اين موضوع فراهم شود.
معاون استاندار يزد يادآورشد: فعال سازي پليس ساختمان از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداري يزد در اين راستا مي باشد که پس از بررسي 6 ماهه نتايج اين طرح و برطرف نمودن کاستي هاي آن،در ساير مناطق شهري نيز برنامه ريزي و در دستور کار قرار مي گيرد.
صادقيان گفت: يکي از اولويت هاي «طرح پليس ساختمان» کنترل ساخت و سازهاي خلاف قانون و بدون مجوز در سطح شهر است، که از مرحله اول و قبل از شروع هر فعاليتي متقاضي در مسير قانوني و براي دريافت مجوزهاي لازم راهنمايي و در صورت بروز هر گونه تخلف،طبق قانون با موضوع برخورد مي شود.
معاون عمراني استاندار يزد با اشاره به نگاه پيشگيرانه پليس ساختمان به مديريت شهري در حوزه ساخت و ساز خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر پرونده هاي زيادي را شاهد هستيم که بدون دريافت مجوزهاي لازم ،ساخت و ساز را انجام داده اند که براي رسيدگي به کميسيون ماده 100 ارسال مي شوند.
به گفته وي ، متاسفانه تخلف با پرداخت جريمه مرتفع مي شود که اين موضوع زيبنده شهر و استان يزد نيست و تلاش پليس ساختمان از همان ابتدا تسهيلگري در مسير اجراي قانون است.
اين مسئول ادامه داد: بر اين اساس لازم است فرد متقاضي قبل از انجام هر نوع ساخت و سازي مراحل قانوني را براي آغاز فعاليت طي کند که برخي شهروندان از اين موضوع ابراز نارضايتي دارند و براي حل اين دغدغه تقويت روحيه قانون مداري و فرهنگ سازي در زمينه رعايت مولفه هاي زندگي شهري از سوي اصحاب رسانه ، فرهگ و نهادهاي متولي در جامعه ضرورت دارد.
معاون استاندار يزد با تأکيد بر لزوم توجه شهروندان به اجراي قانون خاطرنشان کرد : برخي ساختمان ها نيز به علت قولنامه اي بودن و داشتن سند مشاع نمي تواند پروانه ساخت بگيرند که براي حل اين مسئله ،جلساتي با شوراي شهر و شهرداي برگزار شده است و تلاش مي شود موضوع با محوريت پليس ساختمان به صورت مرحله اي ساماندهي شود.
اواخر سال قبل پليس ساختمان يزد با حضور اعضاي شوراي اسلامي و مديران شهري در محدوده شهرداري منطقه چهار راه‌اندازي شد .
1968/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت

بر اثر حادثه ای در یک ساختمان در حال ساخت در یکی از محلات شهر کرمانشاه یک نصاب جوان آسانسور جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: این مرد جوان عصر روز گذشته حین ساخت و نصب آسانسور در یک ساختمان نیمه کاره از طبقات فوقانی به طبقه همکف سقوط و جان خود را از دست داد.

غلامرضا رضایی اظهار کرد: بلافاصله ۶ آتش نشان از ایستگاه های شماره هفت و هشت به محل این حادثه در محله فاز ۲ چقامیرزا در شهرک الهیه، اعزام شدند و توانستند جسد این جوان را که در همان لحظه‌ اولیه حادثه جانش را از دست داده بود به بیرون از لاین آسانسور، منتقل کنند.

رضایی در پایان اضافه کرد: علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد
  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها