Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: تلاش می‌کنیم در موضوع مهریه که چندبار مورد تاکید شما بوده است بتوانیم این مسئله را کاملاً حل نمائیم که دغدغه خاطر حضرتعالی و بزرگانی که بر مبنای فقه و مبانی فقهی نظر دارند، رفع شود.

رئیس قوه قضائیه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، گفت: تلاش می‌کنیم در موضوع مهریه، بتوانیم این مسئله را کاملا حل نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرد و در جریان این سفر، پس از زیارت حرم حضرت معصومه (س) به بیت چند تن از مراجع عظام تقلید رفت و با آنان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضائیه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: انتظار مردم عزیز در این دوران بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، انتظار فوق العاده‌ای است و انتظار دارند که دستگاه قضائی پیشانی عدالت و ملجا و پناهگاه باشد.

وی با بیان اینکه شرایط موجود شرایط خاصی است، هم نگاه نخبگان به دستگاه قضائی نگاهی است که قابل توجه است و هم نگاه مردم و انتظاراتی که از این دستگاه دارند، قابل توجه می‌باشد، بیان داشت: به دلیل حضورم در دستگاه قضائی، تجربیاتی داشتم و در حال حاضر در آستانه گام دوم انقلاب انتظار از دستگاه قضائی، انتظار بالایی است.

تلاش می‌کنیم مسئله مهریه را کاملاً حل نمائیم

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه ضمن بهره مندی دستگاه قضائی از راهنمایی‌های حضرتعالی، امیدواریم همواره از رهنمودهایتان بتوانیم استفاده کنیم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم به خصوص در موضوع مهریه که چندبار مورد تاکید شما بوده است بتوانیم این مسئله را کاملاً حل نمائیم که دغدغه خاطر حضرتعالی و برزرگانی که بر مبنای فقه و مبانی فقهی نظر دارند، رفع شود.

وی با اشاره به این مطلب که رسیدگی سریع که دقت را هم از بین نبرد از نکات محوری برنامه این دوره ما است، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم دقت و سرعت را کنار هم حفظ کنیم.

آرا با حذف نام افراد، بیشتر در مرعا و منظر حقوقدانان و طلاب قرار خواهد گرفت

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در نظر داریم آرا را با حذف نام افراد، بیشتر در مرعا و منظر حقوقدانان و طلاب قرار دهیم و این موضوع به اتقان آرا کمک می‌کند و علاوه بر این در فرآیند دادرسی هم مراحلی برای اینکه حق اصحاب دعوا تضییع نشود، وجود دارد که از این جنبه نیز کمک زیادی در جهت اتقان آرا می‌شود، ولی این اقدامات نباید از سرعت کار بکاهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه وضع اطاله دادرسی در استان‌های مختلف یکسان نیست، بیان داشت: بعضی از مراکز از جمله تهران که کثرت پرونده را داریم وضعیت خاص دارند وگرنه همه استان‌ها به این بلیه مبتلا نیست.

توجه به استان‌هایی که کثرت و تراکم پرونده دارند

وی با یادآوری این نکته که به دنبال این هستم که به استان‌هایی که کثرت و تراکم پرونده دارند بیشتر توجه شود تا پرونده‌های مسن و معوقه نداشته باشند، به بیان نکاتی پیرامون موضوع مهریه پرداخت.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: نسبت به موضوع مهریه آماری در رابطه با پرونده‌ها اخذ کرده‌ام و موضوع دنبال و به زودی اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود.

وی افزود: حتماً در مورد کسانی که معسر هستند و اعسار آن‌ها ثابت شده و یا در عسر و یسر آن‌ها تردید وجود دارد، نگاه مجددی خواهد شد تا بتوانیم مسئله زندان را نه فقط در مورد مهریه بلکه در مورد اینکه راهکار هر مسئله‌ای باشد، کاهش دهیم.

موضوع حبس را در موارد ممکن به مجازات‌های جایگزین تبدیل می‌کنیم

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به دیدار با اعضای کمیسیون قضائی مجلس اظهار کرد: در دیدار با کمیسیون قضائی مجلس تاکید کردم که در قوانین راهکار همه موارد حبس عنوان شده و قاضی نیز مطابق قانون باید رأی دهد لذا باید موضوع حبس را در موارد ممکن به مجازات‌های جایگزین تبدیل کنیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: برای افرادی که بازداشت هستند تاکید شده که در مورد کسی که تحقیقات از وی به اتمام رسیده و بازداشت او ضرورتی ندارد، حبس را به موارد نادر کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: دنبال این هستیم در سازوکاری هم نسبت به کاهش جمعیت کیفری و هم نسبت به رفع اطاله دادرسی اقداماتی را انجام دهیم و جز اولویت‌ها است که در مدت کوتاه به جایی برسانیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه آیت الله مکارم شیرازی دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست کمیته برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه که با حضور معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی این استان به منظور بررسی سند تحول قضائی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت : نسخه سند تحول قوه قضائیه بروز رسانی شده است.

وی با اشاره بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی، افزود: برنامه‌های عملیاتی سال جاری باید به صورت تفکیک شده برای هر یک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خطاب به کمیته برنامه‌ریزی دادگستری این استان با تاکید بر مطالعه کامل سند تحول قضائی، بیان کرد: این سند مانند قانون اساسی برای قوه قضائیه است، لذا مطالعه آن الزامی است و ضرورت دارد علاوه بر اجرایی کردن و عمل به مفاد آن، ایده‌ها و پیشنهاد‌های خود را در جهت بهبود عملکرد دستگاه قضائی ارائه دهید.

کرمی به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص انتخاب عادلانه کارشناسان بر اساس قرعه کشی اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به صورت سنتی بستری فسادزا بود، لذا قرعه کشی میان کارشناسان از طریق سامانه ارجاع راهی عادلانه برای انتخاب کارشناسان جهت کارشناسی پرونده‌های قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه تا پایان فروردین سال جاری با استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان آمار شایسته‌ای در این زمینه کسب کرده است.

کرمی بر رعایت نظم و انضباط اداری تاکید کرد و ادامه داد: تمام کارکنان قضائی و اداری این استان باید ضمن رعایت دقیق نظم و انضباط اداری جهت ترویج و رونق بخشی آن تلاش کنند، چرا که یکی از عوامل رضایت‌مندی مراجعین داشتن نظم، انضباط اداری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: از هر ایده‌ای در این استان که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

کرمی به تاکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد اشاره کرد و افزود: دادگستری استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال ارائه راهکار و کمک جهت رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اعلام حمایت قاطع دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا، گفت: این طرح یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین است که بایستی با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته، صبر و بردباری انجام شود.

وی تاکید کرد: به طور یقین حمایت قضائی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی دستگاه قضا است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • تقدیر مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید/ بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید