Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: فعالیت ها و اقدامات این معاونت باید، کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را به همراه داشته باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمدباقر الفت در دوازدهمین نشست ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، آسیب های فضای مجازی را موضوع مهمی عنوان کرد و افزود: آسیب های فضای مجازی به یک معضل جدی تبدیل و حتی این آسیب وارد برخی ادارات هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: متاسفانه برخی واقعا خود را درگیر این وسیله ارتباطی (گوشی تلفن همراه) کرده اند و تقریبا به فضای مجازی معتاد شده اند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تداخل پیدا نکردن برنامه های شورای اجتماعی کشور با برنامه های معاونت اجتماعی قوه قضاییه تصریح کرد: کار اصلی این معاونت، پیشگیری از وقوع جرم است اما همراه با کار پیشگیری از جرم باید روی آسیب ها هم تمرکز داشته باشیم و اقدامات ما منجر به کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی شود.
وی از مدیران کل معاونت خواست تا مرتب رصد کنند و این دو وظیفه را در کنار هم به انجام برسانند و درعین حال آن دو را باهم مخلوط و ترکیب نکنند.
الفت با بیان اینکه برنامه های شورای اجتماعی کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه باید باهم پیش برود، گفت: ما در دستگاه قضایی امین مردم هستیم لذا منافع عمومی و مصلحت سازمان هر دو را باید رعایت کنیم.
معاون قوه قضاییه همچنین خواستار حفظ و تقویت امانتداری، دانایی، عفاف و حجاب شد و گفت: درهمین راستا مسابقه ای هم در این معاونت برگزار شد که معلوم شد مبانی فکری و اعتقادی عفاف و حجاب نیازمند تقویت است.
براساس این گزارش، در این نشست هدایتگران برنامه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گزارشی از اقدامات انجام شده در سال های 96 و 97 خود، ارائه و میزان اثر بخشی این برنامه ها را تشریح کردند.
اجتمام *1095*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قوه قضائيه اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،اظهارکرد: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شد که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران