Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اعلام اینکه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مهم‌ترین نهادهای یک جامعه هستند، اظهار داشت: در کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی نیز این نهادها از قدرتمندترین نهادها هستند.

وی انقلابی بودن، حرکت در مسیر ولایت، ایمان و اخلاص و فداکاری را از ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) برشمرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش توطئه‌های دشمنان، نهادی به نام وزارت اطلاعات تشکیل شد که وظایف متعددی در تمام ابعاد جامعه برای این وزارتخانه تعریف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی یکی از مهمترین وظیفه وزارت اطلاعات را ایجاد امنیت پایدار در کشور دانست و گفت: امنیت و آرامش حق مردم است و یکی از وظایف وزارت اطلاعات خنثی کردن توطئه‌های دشمن است‌.

این مقام امنیتی با اعلام اینکه یکی از چالش‌ها و تهدیدات اصلی کشور نقش سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی است، تأکید کرد: جمع آوری اطلاعات (جاسوسی) از تمام حوزه‌های یک کشور و نفوذ در عرصه‌های مختلف از جمله نقش‌های این سرویس‌های اطلاعاتی است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه از ظرفیت‌های گروه‌های معاند خارج‌نشین از قبیل منافقان، سلطنت طلبان، جریانات چپ (کمونیست‌ها) و تجزیه‌طلبان استفاده می‌کنند و با مدیریت و هدایت آنها در موضوع‌های محلی، ملی و بین‌المللی سعی در رسیدن به اهدافشان را دارند.

وی افزود: مثلث شوم آمریکا، غرب و صهیونیست وظیفه برگزاری نشست، هماهنگی و آموزش این جریان‌های معاند را با تامین و پشتیبانی مالی عربستان سعودی بر عهده دارند.
 
مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این که وظیفه اصلی جریان‌های معاند ایجاد شبهه و اختلاف در جامعه است، گفت: ایجاد اختلاف بین جریان‌های درون نظام، اختلاف بین مسوولان، ناکارامد نشان دادن نظام، تلاش برای ترویج دین‌زدایی و فرهنگ غیراسلامی از جمله این اقدامات هستند.

این مقام امنیتی با اعلام اینکه مهم‌ترین وظیفه ما مقابله نرم‌افزاری است، گفت: ترویج و آگاهی‌بخشی به مسوولان، نخبگان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه، برگزاری همایش‌ها و جلسه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف مهم‌ترین اقداماتی است که در سال گذشته انجام شد و امسال نیز جزو اولویت‌های اداره کل اطلاعات استان است. 

به گفته این مقام امنیتی، یکی دیگر از وظایف سرویس‌های اطلاعاتی دشمن ارتباط با نخبگان و عناصر تاثیرگذار جامعه است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌ شرقی، توجه به حقوق مردم و پیگیری مطالبات و شکایت آنها، شناسایی موانع و مشکلات روزمره در حوزه بیکاری، اشتغال، سرمایه‌گذاری، تولید، تنظیم بازار ارز و گران فروشی را از جمله وظایف این اداره کل برشمرد.

این مسوول اطلاعاتی با اعلام اینکه به دنبال محدود کردن افراد، نخبگان و سرمایه‌گذاران نیستیم، گفت: تلاش برای ایجاد ارتباط جامعه با سرمایه‌گذاران، استفاده از ظرفیت آنها، ایجاد اعتماد بین سرمایه‌گذاران و دولت و رشد و توسعه استان در ابعاد مختلف از وظایف دیگر اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی است.

وی با اشاره به شناسایی و ضربه زدن به تیم‌های تکفیری، منافقان و تجزیه‌طلبان، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌ شرقی در مسیر انتقال تکفیری‌ها قرار دارد، تعدادی عناصر تکفیری که از طریق باندهای قاچاق در حال انتقال بودند، دستگیر شدند.

به گفته مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی در سال ۹۷ فعالیت منافقان در استان گسترده‌تر شده و برای سال ۹۸ نیز ماموریت‌هایی از قبیل جمع‌آوری اطلاعات را در دستور کار دارند.

این مسوول اطلاعاتی ادامه داد: در سال گذشته منافقان با سو استفاده از شرایط اقتصادی و اجتماعی پیش آمده و با موج سواری فعالیت‌های خود را گسترش دادند و ۶۰ نفر از عناصری که با سرپل‌های منافقان در ارتباط بودند، دستگیر شدند.

به گفته مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی، این عناصر به دنبال تهیه سلاح و مواد منفجره برای ایجاد اختلال در امنیت استان بودند.

وی همچنین گفت: در این راستا ۵۰ نفر نیز شناسایی و توجیه شدند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اصحاب رسانه امام زمان جامعه دموکراسی پیروزی انقلاب وزارت اطلاعات وزارتخانه آذربایجان شرقی امنیت و آرامش عربستان سعودی نخبگان حقوق مشکلات تنظیم بازار استفاده از ظرفیت دولت رشد و توسعه قاچاق اقتصادی و اجتماعی آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی اصحاب رسانه امام زمان جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات سیدمحسن حمزه لو مدیر کل سابق قدردانی شد.

استاندار آذربایجان‌غربی، در این مراسم با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راههای استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راهها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست مجموعه راه و شهرسازی استان و استفاده از ظرفیتها درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجراست.

معتمدیان اظهارکرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

وی، با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، گفت: بخش قابل توجهی از احداث ‌راهها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه قرارنگرفته است.

معتمدیان، با تأکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجانغربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، افزود: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که درحال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجانغربی هم در این مراسم با قدردانی ازحمایتهای استاندارآذربایجان‌غربی و مدیران ارشد استانی گفت: در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه توانستیم بیش از چهار برابر میانگین کشور در ۵۴ ماه گذشته بزرگراه و راه اصلی احداث کنیم.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

رسول عطایی، مدیرکل حدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی و با مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم