Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا- `هادي العامري` دبيرکل سازمان بدر و از فرماندهان سابق الحشد الشعبي در جنگ با گروهک تروريستي داعش گفت: جمهوري اسلامي ايران زماني به کمک و حمايت همه جانبه از عراق پرداخت که هيچ کشور ديگري حاضر به کمک نشد.

به گزارش ايرنا، هادي العامري دبيرکل سازمان بدر و از فرماندهان سابق الحشد الشعبي در جنگ با داعش روز چهارشنبه در کنگره `سپاس از ايران` براي تقدير از شهداي ايراني و لبناني مبارزه با داعش در خاک عراق، بطور ويژه از نقش جمهوري اسلامي ايران در کمک به عراق در جنگ با داعش تقدير کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت که در برهه اي که هيچ کشوري حاضر نمي شد به ما کمک کند و همه تماشگر بودند، جمهوري اسلامي ايران تنها کشوري بود که از همان روز اول به ما کمک کرد.
رييس فراکسيون الفتح ادامه داد که تقدير از جمهوري اسلامي ايران و شهداي ايراني و لبناني براي ما افتخار است زيرا آنها به خاطر عقيده و دين و دفاع از مقدسات حاضر شدند از عراق دفاع کنند و خونشان را در اين راه دادند.
وي با اشاره به سالروز صدور فتواي جهاد کفايي گفت که در چنين ايامي بود که همه مايوس شده و تصور مي کردند که عراق از بين رفته و داعش به عنوان يک واقعيت بايد بپذيرند، فتواي جهاد کفايي از طرف مرجعيت ديني عراق صادر شد و پيروزي به تدريج تحقق يافت.
وي با اشاره به اينکه آمريکا و کشورهاي غربي تنها زماني به کمک نيروهاي عراقي آمدند که عراقي ها ديگر ابتکار عمل در جبهه ها را بدست گرفته بودند و مانع سقوط بغداد و اربيل شدند آنگاه غربي ها آمدند و گفتند که ما هم در کنار شما هستيم.
العامري گفت: امروز هم با صداي رسا مي گوييم که عراقي ها قادر به دفاع از امنيت و کشور خود هستند و بر همين اساس ما مخالف حضور نيروهاي خارجي در خاک عراق هستيم.
وي تاکيد کرد: ما مخالف حضور نيروهاي خارجي در خاک عراق به ويژه پايگاه هاي هوايي خارجي و همچنين نيروهاي زميني ها در عراق هستيم.
وي اضافه کرد که عراق در 2011 نيروهاي خارجي را از اراضي اش بيرون کرد و امکان ندارد که به بازگشت آنها به خاک عراق تن دهد.
وي همچنين برخي از سياسيون عراقي که خواهان ماندن نيروهاي آمريکايي در عراق به بهانه ضعف ارتش و دستگاه هاي امنيتي عراق هستند را متهم به درغگويي و ترسو بودن کرد.
العامري ادامه داد که نيروهاي ارتش و دستگاه هاي امنيتي عراق توانمندي کاملا براي حفظ امنيت و ثبات در عراق را دارند.
کنگره «سپاس از ايران» در بغداد با سخنان کوتاه ضبط شده رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص شان و جايگاه شهدا از جمله شهداي مدافع حرم آغاز به کار کرد.
پيام قدرداني عادل عبدالمهدي نخست وزير عراق از سوي فالح الفياض مشاور امنيت ملي اين کشور به حاضران در کنگره ابلاغ شد و نماينده رئيس جمهوري عراق نيز پيام مکتوب برهم صالح رئيس جمهوري عراق در قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از عراق در جنگ با داعش را قرائت کرد.
در اين کنگره که 60 خانواده شهداي حرم از جمهوري اسلامي ايران و لبنان حضور دارند با مشارکت تعدادي از مقامات و شخصيت هاي برجسته عراقي از جمله فالح الفياض مشاور امنيت ملي عراق، نمايندگان پارلمان اين کشور و همچنين ايرج مسجدي سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد، سردار «مهدي رباني» معاون وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران و جمعي از فرماندهان نظامي ايران برگزار شده است.
اين کنگره که در نوع خود اولين بار است در بغداد برگزار مي شود، همزمان با سالروز تشکيل بسيج مردمي عراق (الحشد الشعبي) آغاز به کار کرده است.
خاورم *2*353*380
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی ظهر سه شنبه در دیدار با امیر سرتیپ دوم حمید رضا رحمت پور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده این استان با گرامیداشت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب در می‌یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده‌ اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه نیروهای مسلح ما را متمایز می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت، اراده خدایی و عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌هاست.

وی استقلال را یکی از مؤلفه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان داشت: ایران اسلامی همواره برای دستیابی به استقلال ناگزیر به تقویت بنیه دفاعی و نظامی است که این راهبرد باید به صورت مدون پیگیری و مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: با نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی در می‌یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده‌اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

محمدی عنوان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و بروز دنیاست که خوشبختانه در این مسیر به خودکفایی کامل رسیده و در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق برگ زرینی دیگری بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است و اقدام تاریخی فرزندان این مرز و بوم بار دیگر ثابت کرد که ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است.

آمادگی و بهره گیری از نیروهای انقلابی از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان نیز در سخنانی از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از این قرارگاه عملیاتی تقدیر کرد و آمادگی، دانش بروز، بهره‌گیری از نیروهای مخلص و انقلابی و حرکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب را از مهمترین ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

امیر سرتیپ دوم حمید رضا رحمت پور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان در تمامی مقاطع و شرایط آماده است علاوه بر دفاع از خاک ایران اسلامی حافظ جان و مال و ناموس مردمان این سرزمین باشد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اهدا لوح تقدیر از تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و دلاورمردی‌های نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان تجلیل کرد.

کد خبر 6086599

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال