Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@05:53:13 GMT

بعد از اعتراضات دی96 ترامپ تصمیم گرفت از برجام خارج شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۴۳۳

بعد از اعتراضات دی96 ترامپ تصمیم گرفت از برجام خارج شود

این مدیر ارشد امنیتی کشور با تاکید بر اینکه ظهور حوادث دی ماه ایران ناشی از عوامل داخلی بود اما در ادامه عوامل خارجی نیز به آن پیوستند، ابراز داشت: یکی از دلایل مهمی که باعث شد ترامپ از برجام خارج شود، همین موضوع اعتراضات دی ماه بود. ناطقان: صبح امروز در نشستی که با حضور مدیران مسئول رسانه‌ها و مدیران ارشد وزارت اطلاعات برگزار شد، به برخی ریشه‌های اعتراضات عمومی در کشور اشاره شد و دلایل آن مورد تحلیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مدیران ارشد این وزارتخانه ابتدا به فشارها علیه ایران اشاره و آن را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کرد.

این مقام وزارت اطلاعات در تحلیل فشار‌های خارجی گفت: آمریکا، عربستان، اسرائیل و برخی کشور‌های منطقه عمده فشار‌های خارجی را به ایران وارد می‌کنند و آن‌ها با سه هدف ۱) محدودسازی نقش ایران در منطقه و ضربه به محور مقاومت ۲) محدود کردن توان موشکی ایران و ۳) ایجاد بحران در ایران و تبدیل اعتراضات داخلی به بحران‌های امنیتی در حال برنامه‌ریزی هستند.

او در این جلسه گفت: ستاد هماهنگی دستگاه‌های امنیتی آمریکا با محوریت بریان هوک تشکیل شده است، آنها این هدف‌گذاری در اعتراضات داخلی را مانند آتش شومینه می خواندند که بایست آتش از شومینه را به آتش به کل ساختمان تبدیل کنند.

این مدیر ارشد امنیتی کشور با تاکید بر اینکه ظهور حوادث دی ماه ایران ناشی از عوامل داخلی بود اما در ادامه عوامل خارجی نیز به آن پیوستند، ابراز داشت: یکی از دلایلی که باعث شد آمریکا از برجام خارج شود، همین موضوع اعتراضات دی ماه بود، زیرا آن‌ها در حال تست افکار عمومی بودند و می‌خواستند بدانند اگر آمریکا از برجام خارج شود، حمایت افکار عمومی در ایران با آن‌ها خواهد بود یا خیر. پس از اعتراضات دی ماه در ایران، سرویس های امنیتی آمریکا به این نتیجه رسید که می‌تواند حمایت افکار عمومی را به دست آورد. به همین دلیل خروج آمریکا از برجام پس از اعتراضات دی ماه ۹۶ در ایران انجام شد. البته آن‌ها تحلیل‌های غلطی هم داشتند که بخش اعظم این تحلیل‌های غلط به خاطر اطلاعات نادرستی بود که ما به صورت مهندسی شده در اختیار آن‌ها گذاشته بودیم؛ یعنی اطلاعات غلط ما باعث تحلیل غلط آن‌ها شده بود.
وی ادامه داد: مثلث مشترک سازمان سیا، وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت امور خارجه آن‌ها جلسات متعددی برای تحت فشار قرار دادن ایران برگزار کردند. اعتقاد آن‌ها این بود که فعالیشان باید در تابستان جواب بدهد و ایران پای میز مذاکره بیاید. این اتفاق، اما نیفتاد و به زعم آن‌ها تابستان داغ، بحران ساز نبود. این سوال برای آن‌ها نیز ایجاد شده بود که چرا با وجود بحران‌های هفت تپه و مسائلی همچون اعترضات کارگری و محیط زیستی و ریزگرد‌ها موضوع قومیت‌ها، چرا بحران در خوزستان ایجاد نشد؟ سوال دیگر آن‌ها این بود که چرا مسائل ارزی تبدیل و یت اعتراض کامیون‌داران که تمام کشور را در بر گرفته بود، تبدیل به بحران عمومی و ملی نشد؟

معاون وزیر اطلاعات افزود: در تحلیل اولیه آن‌ها می‌خواستند ۱۳ آبان را به ۲۲ بهمن ۹۷ پیوند بزنند به همین دلیل از کلیدواژه‌های مثل پایان چهل سالگی انقلاب استفاده می‌کردند. همچنین نمادسازی بسیاری انجام دادند. مثلا می‌گفتند ۴۰ سال پیش کجا بودیم، الان کجا هستیم. آن‌ها همچنین این موضوع را بسیار القا کردند که شرایط مالی و اقتصادی ایران به خاطر تحریم نیست بلکه به خاطر هزینه‌های زیاد ایران در منطقه است. بسیاری از مواجهه‌های مردم با مسئولان به دلیل همین تلقی بود که ایران خرج کشور‌های منطقه را می‌دهد.

او تصریح کرد: برای اینکه این اقدامات جواب بدهد، از گروه‌های داخلی نیز استفاده شد. مثلا فاطمه حقیقت جو نماینده پیشین مجلس که هماکنون در خارج کشور علیه ایران فعالیت می‌کند، بودجه‌ای نیم میلیون دلاری دریافت کرد، فقط برای آنکه توئیت‌های برخی مقام‌های آمریکا را بنویسد زیرا آنها نسبت به مسائل داخلی ایران شناختی بیشتری داشتند و می‌دانستند چگونه مطالب خود را منتقل کنند.

این مقام ارشد وزارت اطلاعات می‌گوید: البته بین آژانس امنیت ملی آمریکا (NSI) و کاخ سفید اختلافاتی وجود داشت؛ آژانس امنیت ملی آمریکا معتقد بود این اقدامات عامل شکست ایران نخواهد بود اما کاخ سفید اعتقاد داشت این فشارها حتما ایران را پای میز مذاکره خواهد آورد. آنها حتی نامه‌هایی به ایران فرستادند و در آن نامه‌ها امتیازهایی فراتر از برجام به ایران پیشنهاد شد.
منبع:رویداد24
برچسب ها: معاون ، وزیر اطلاعات ، دی ، 96

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معاون وزیر اطلاعات دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی گلایه‌ها در فضای مجازی مبنی بر دسترسی نداشتن به تعدادی از داروها، به تک نسخه‌ای یا مسافرتی بودن آنها اشاره و تاکید کرد: سازمان غذا و دارو صرفاً مکلف به تأمین داروهای موجود در فهرست رسمی کشور است.

وی افزود: بر اساس بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروی خارج از فهرست دارویی توسط پزشکان ممنوع است.

سازمان غذا و دارو درخصوص علت تمایل برخی بیماران برای مصرف داروهای خارجی در حالی که که نمونه داخلی آن با قیمت مناسب‌تر وجود دارد،یادآور شد: این موضوعی فرهنگی است که بخشی از آن به پزشکان هنگام گفت‌وگو با بیماران مرتبط می‌شود که بعضاً بر کیفیت نمونه خارجی تاکید بیشتری دارند و بخشی دیگر به خاطر تصورات غلطی است که در جامعه نسبت به محصول داخلی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، سازمان غذا و دارو از برخی چهره‌های شناخته شده در فضای مجازی که دلسوزانه ممکن است پیگیر تهیه داروهای خارج از فهرست رسمی باشند که تجویز آنها وجاهت قانونی هم ندارد؛ خواست قبل از جمع آوری اطلاعات کامل و جامع از منابع موثق اطلاع رسانی اشتباه و گمراه کننده نداشته باشند.

کد خبر 849018 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم دارو پزشکی

دیگر خبرها

  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور