Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@00:22:40 GMT

یک ماجرای هولناک در یزد +عکس

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۷۶۱۳

یک ماجرای هولناک در یزد +عکس

مجله مهر: این اولین بار نیست که خبری از برخورد بد اهالی ایران با مهاجرین می‌شنویم. از آواره شدن خانواده‌های کپرنشین پاکستانی در قوچ حصار شهر ری گرفته تا انتشار خبر جعلی دست داشتن مهاجرین افغانستانی در قیمت آجیل شب عید یا همه بدرفتاری‌های ریز و درشتی که در زندگی جوان‌های افغانستانی اتفاق می‌افتد. مهاجرینی که در کشور ما جمعیتی میلیونی دارند و سالهاست به دلیل نزدیکی فرهنگ، زبان، و اعتقادات دوشادوش هم کار و زندگی کرده‌ایم اما با بعضی بی‌خردی‌های افرادی معدود، روابط خوب بین دو ملت را بعضاً شکراب کرده…

آخرین مثال این بی مهری‌ها به ۲۶ اسفند سال ۹۷ برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر تلخی که بین شادی و شلوغی شب عید و مظلومیت مهاجرین افغانستانی گم شد. حالا بیشتر از یک ماه بعد از این ماجرا فعالین رسانه‌ای استان یزد در توییتی این خبر را منتشر می‌کنند:

سید مهدی سادات یکی از شش شهید مدافع حرم استان یزد است. شهید ۲۵ ساله‌ای که در شهریور سال ۹۵ در سوریه به شهادت رسید و فرزندش سه ماه بعد از شهادت او به دنیا آمد. همسایه‌ها او و خانواده‌اش را به خوشنامی می‌شناختند.

این خلاصه جزئیاتی است که در پیگیری موضوع توسط خبرنگار مهر و در تماس با یکی از فعالین رسانه‌ای استان یزد که نمی‌خواست نامش فاش شود، به دست‌مان رسید:

«من با خانواده شهید صحبت کردم. آنها به تازگی به این محل آمده‌اند. همان روزهای اول ضارب، این خانواده را تهدید می‌کند که اینجا جای افغانی‌ها نیست. این تهدید چند بار دیگر هم تکرار می‌شود. روز حادثه می‌رود در این خانه و به محض اینکه پدر شهید بیرون می‌آید به سر او می کوبد. حالا اینکه طبق شنیده‌ها با میله زده یا پنجه بوکس، معلوم نیست. ولی آن‌طوری که من در عکس دیدم زخم سر پدر شهید باز شده بود. درحالیکه اثر ضربه میله فقط کوبیدگی است. بعد مادر شهید بیرون آمده و ضارب او را هم زده است و همینطور تا پنج نفر را زخمی می‌کند.

خانواده می‌گفتند ما نمی‌خواستیم با او درگیر شویم. بعد از این ماجرا ضارب شکایت کرده که اینها در این محله مزاحمت ایجاد کرده‌اند و همان موقع این خانواده هم از ضارب شکایت می‌کند. پلیس ضارب را دستگیر می‌کند و حدود سه ساعت این فرد در بازداشت می‌ماند. اما یکی از بستگان ضارب که در همان کلانتری کار می‌کرد و یک ستوان که از اقوام ضارب بوده او را به شکل غیرقانونی از پاسگاه خارج می‌کنند. هرچند کمی بعد نیروی انتظامی با کارمندان خاطی‌اش برخورد می‌کند، ولی باز از خانواده شهید شنیده‌ایم این افراد برگشته‌اند سرکار!

کد ویدیو دانلود الفيلم الأصلي

به نظر می‌آید جدیتی برای پیگیری و رسانه‌ای کردن این ماجرا وجود ندارد؛ صرفاً از سوی پلیس عنوان شده که ما هفت هشت بار در خانه ضارب رفته‌ایم و او نبوده است. واضح است که ضارب آنجا نیست! ما هم دیدیم واقعاً این خانواده مظلوم واقع شده‌اند و برای همین موضوع را رسانه‌ای کردیم.»

حالا چند روز است که این خبر به همراه عکس پدر شهید که در بیمارستان شهید رهنمون یزد بستری است، به همراه شماره تماس سردار میررحیمی، فرمانده نیروی انتظامی یزد دست به دست می‌شود؛ پیامی با این مضمون که بیایید همگی با ایشان تماس بگیریم تا تعداد درخواست‌ها زیاد شده و به این موضوع رسیدگی شود.

با همین شماره تماس می‌گیریم. روایت سردار کاملاً متفاوت است؛ او تاکید می‌کند اصلاً بحث ایرانی و افغانستانی و خانواده شهید و… نیست. پدر این خانواده ضایعات فروش بوده و رفت و آمد به خانه‌اش زیاد است. اختلاف اینجا سر جای پارک موتورها بوده است. ضارب برای اعتراض به وضعیت شلوغی کوچه می‌رود که با پسر خانواده درگیر می‌شود. پدر شهید هم برای میانجیگری می‌آید که متأسفانه این اتفاق می‌افتد. زخمی شدن خانواده شهید هم تنها حرف است و آن طور که دیدم فقط کمی دست مادر او به دیوار کشیده شده است.»

صحبت‌های سردار میررحیمی و اطلاعات پرسنل پزشکی بیمارستان شهید رهنمون از وضعیت پدر شهید را در این پادکست رادیومهر می‌شنوید.

منبع: فردا

کلیدواژه: شهید مدافع حرم یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و لزوم پاسداشت این مسیر انسان ساز، بر لزوم توجه جدی همه مسئولان، مدیران و نمایندگان به تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران تاکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مجلس آتی پیگیری حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران استان در سطح ملی خواهد بود.

همتی تصریح کرد: قطعاً از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برای افزایش خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه منتخب مردم ایلام در مجلس نسبت به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، افزود: برای پیشبرد اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند همکاری و همراهی نمایندگان مجلس هستیم.

وی تصریح کرد: تکریم و حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جزو اولویت‌های اصلی بنیاد در سال جاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تکالیف قانونی خود در قبال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید اهتمام ویژه داشته باشند.

رحیمی عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۱۰۲ هزار نفری ایثارگران در استان ایلام، همکاری همه دستگاه‌ها با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای افزایش خدمات رسانی ضروری است.

کد خبر 6088653

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • سردار فدوی با خانواده شهید الداغی دیدار کرد