Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«‌همزمان با روز بزرگداشت سعدی، دومین سال متوالی برنامه انتخاب کتابهای برتر در حوزه ی تاریخ و فرهنگ ایران در سفارت لندن برگزار گردید. تا ظلم و بیداد و خشونتهای کور توسط قدرتمندان برای سرکوب حقوق ملتها بیداد می کند، معرفی آثار فرهنگی و یادآوری حکمت متفکرانی چون سعدی نیاز امروز ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌دکتر آذین حقیقی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ادینبورو در اسکاتلند، طی سخنانی خصوصیات سهل و ممتنع زبان سعدی در کنار فصاحت و بلاغت شعر گونه متون سعدی را تشریح نمود. ایشان منتخباتی از گلستان سعدی را با همنوازی تار و سنتور برای حاضرین دکلمه نمود که مورد توجه بسیار قرار گرفت.

‌کتاب «خداینامه»، میراث کهن تاریخ باستانی ایران، که منبع اصلی شاهنامه فردوسی بوده، یکی از سه کتاب برگزیده میباشد. پروفسور «یاکو همین آنتیلا»، نویسنده این کتاب، استاد دانشگاه ادینبورو، مترجم فنلاندی قرآن کریم و نویسنده کتب و‌مقالات بسیاری در حوزه مطالعات ایرانی و اسلامی میباشد.

‌«روسها در ایران» کتاب منتخب بعدی با ویراستاری«رودی متی»برای اولین بار با استفاده از منابع روسی به طرح آراء جدیدی پیرامون دیپلماسی روسیه در عصر قاجار و پس از آن می پردازد. خانم دکتر فیروزه ملویل استاد دانشگاه کمبریج مقاله خود در مورد قتل گریبایدوف درکتاب را در جلسه معرفی نمود.

‌کتاب آموزش زبان فارسی نوشته ی آقای منوچهر رضاوندی، استاد زبان فارسی در لندن، سومین کتاب برگزیده میباشد.این کتاب بدیع، روشی جدید را برای آموزش فارسی آموزان خارجی ارائه می کند که یکی از نیازهای مهم این گروه از علاقمندان میباشد. جلدسوم کتاب نیز بزودی منتشر خواهد شد.

‌علاوه بر سه کتاب برگزیده، در این جلسه از کتاب«ریشه های مناقشه سیاسی مربوط به نام گذاری خلیج فارس» توسط آقای کورش احمدی تقدیر بعمل آمد.این کتاب که جدیدا در لندن بچاپ رسیده به بررسی ریشه های سیاسی مخالفت با نامگذاری خلیج فارس با نام واقعی آن و انگیزه های طرح اسامی جعلی پرداخته است.»

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 روسیه سعدی حمید بعیدی نژاد ادبیات فارسی روز بزرگداشت سعدی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • ببینید/منزل استاد شهریار و یادآوری یک شب‌نشینی باشکوه