Web Analytics Made Easy - Statcounter

او گفت: "شش ماه پیش به آمریکایی‌ها گفتیم آماده تبادل زندانیان آمریکایی در ایران با ایرانیانی که به خاطر قوانین تحریم در آمریکا یا به خواست آمریکا در کشورهایی دیگر حبس شدند، هستیم. هیچ پاسخی نیامد. اگر حرفی غیر از این به شما بزنند دروغ می‌گویند." آفتاب‌‌نیوز : محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، گفته است که ایران شش ماه پیش به آمریکا پیشنهاد تبادل زندانی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظریف که به نیویورک سفر کرده در یک مراسم سخنرانی و پرسش و پاسخ گفت که آمریکایی‌ها تا الان به این پیشنهاد پاسخی نداده‌اند.
او گفت: "شش ماه پیش به آمریکایی‌ها گفتیم آماده تبادل زندانیان آمریکایی در ایران با ایرانیانی که به خاطر قوانین تحریم در آمریکا یا به خواست آمریکا در کشورهایی دیگر حبس شدند، هستیم. هیچ پاسخی نیامد. اگر حرفی غیر از این به شما بزنند دروغ می‌گویند."
به نوشته بی بی سی، ظریف گفت که ایران اتهامات زندانیان خود در آمریکا را "ساختگی" می‌داند و آمریکا هم اتهام زندانیان خود را در ایران. او خطاب به آمریکا گفت: "بیاید تبادل (زندانی) کنیم. من آماده این کار هستم و اختیار کافی برای انجام آن را دارم."
بلافاصله بعد از اجرای توافق هسته‌ای ایران در اواخر دی ماه ۱۳۹۴ خبر تبادل چند زندانی میان ایران و آمریکا منتشر شد که در آن زمان برای بسیاری خبری غیرمنتظره بود.
حدود یک سال پیش هم مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، بدون آنکه درباره آمادگی کشورش برای تبادل زندانی با ایران اظهار نظر کند، گفته بود آزادی زندانی‌های آمریکایی حداقل کاری است که ایران می‌تواند انجام دهد.
ظریف در سخنان امروز خود در نیویورک گفت که ایران به صادرات نفت خود از طریق تنگه هرمز ادامه خواهد داد و هشدار داد که اگر آمریکا تلاش کند صادرات نفت ایران را متوقف کند باید برای پیامدهای آن آماده باشد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ظریف آمریکا زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بهبود روابط ایران و عربستان نه تنها مطلوب اسرائیل نیست بلکه مطلوب آمریکا نیز نیست. در این زمینه مناظره آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره بهبود رابطه ایران و عربستان در شبکه تلویزیون اسرائیلی آی 24 نیوز را می‌بینید که لحن آتشینی به خود گرفت. در بخشی از این مناظره طرف آمریکایی خطاب به سعودی گفت: «اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست...» و در مقابل طرف سعودی گفت: «... اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده؟ بیشتر به سلامتی خود توجه کنید!...» این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • آیا ریست فکتوری برای «تمیز کردن» گوشی قبل از فروش کافی است؟
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • حماس آماده تبادل هر سرباز زن اسیر اسرائیلی با ۵۰ اسیر فلسطینی است
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین