Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:24:32 GMT

۴۱ هزار عنوان کتاب شامل ارز نیمایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۵۰۳

۴۱ هزار عنوان کتاب شامل ارز نیمایی می‌شوند

مدیر کمیته ناشران خارجی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از وجود چهل و یک‌هزار عنوان کتاب چاپ ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ برای بهره‌مندی از ارز نیمایی برای خرید کتاب خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، احد رضایی با بیان این که کتاب‌های با چاپ بالاتر از ۲۰۱۶ در بخش تازه‌های نشر طبقه‌بندی شده و شامل بهره‌مندی از ارز نیمایی در خرید کتاب می‌شوند، گفت: نحوه قیمت‌گذاری ارز و و برای کتب خارجی مهم‌ترین دلیل چالش در نمایشگاه سال جاری بود، قیمت واقعی و اعمالی فروش ارز در بازار با قیمت اعلامی از سوی دولت متفاوت بود که امسال با تدابیر اتخاذ شده در تفکیک کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه کتاب در غالب سال چاپ این مشکل به حداقل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این طرح ناشرانی که کتاب‌های لاتین ۲۰۱۶ و سال‌های بالاتر از آن را منتشر کرده‌اند در بخشی به نام تازه‌های نشر و ناشرانی که کتاب‌هایی با سال چاپ ۲۰۱۵ و پایین‌تر دارند در بخش فروش آزاد عرضه می‌شود.

رضایی سپس گفت: کتاب‌های با سال چاپ ۲۰۱۵ مرتبط است به دلیل سال پایین با تخفیف‌های بیش از ۲۵ درصد به فروش می‌رسد.

مدیر کمیته ناشران خارجی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های بخش ناشران خارجی اظهار کرد: کتاب‌ها در بخش عرب و لاتین جداسازی شده و در مجموع در بخش کتاب‌های عرب سی و پنج هزار عنوان کتاب از پانزده کشور به طور مستقیم یا از طریق نمایندگان ناشران دیگر در نمایشگاه حاضرند و صد و پنج عنوان کتاب نیز در بخش لاتین عرضه شده است.

او بالا بردن قدرت خرید مردم در دستیابی به منابع جدید نشر را از تدابیر اتخاذ شده از سوی کمیته ناشران خارجی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان و ابراز امیدواری کرد تا مشکلات موجود در سیستم فروش متمرکز وزارت ارشاد مرتفع شده و نگرانی‌ها و دغدغه‌های سال گذشته تکرار نشود.

رضایی همچنین تصریح کرد: طراحی و اجرای سیستم متمرکز فروش در بخش ناشران خارجی با هدف پرداخت سریع‌تر معوقات و مابه التفاوت ناشران خارجی صورت گرفته است.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان کتاب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بایدن بسته لوایح کمک های خارجی را امضا کرد که شامل «قانون حفاظت از شهروندان آمریکایی در مقابل اپلیکیشن های تحت کنترل دشمن خارجی» بود. در واقع لایحه تیک تاک یک روز پس از تصویب در سنا به قانون تبدیل شد.

تیک تاک در بیانیه ای اعلام کرد این قانون را در دادگاه به چالش می کشد که چنین اقدامی ممکن است فروش یا ممنوعیت اپ را به تاخیر بیندازد.

در بخشی از بیانیه آمده است:ممنوعیت تیک تاک غیرقانونی است و این امر را در دادگاه به چالش می کشیم. ما معتقدیم این وقایع و قوانین در واقع واضح هستند و درنهایت ما پیروز خواهیم شد. ما میلیاردها دلار سرمایه گذاری کردیم تا داده های آمریکا و پلتفرم مان را ایمن و عاری از تاثیر و دستکاری خارجی نگه داریم.

این قانون به بایت دنس، مالک تیک تاک حدود یک سال فرصت می دهد تا اپ را به مالکی جدید بفروشد. اگر شرکت نتواند تیک تاک را واگذار کند، در فروشگاه های اپلیکیشن آمریکایی و سرویس های میزبان وب ممنوع می شود.

کد خبر 6088229

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند