Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@02:59:44 GMT

پسر ۱۶ ساله‌ای که از حساب شهروندان پول برمی‌داشت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۸۷۶۳

به گزارش ایسنا، عباسعلی محمدیان گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت به پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر برداشت غیر مجاز ۲۰ میلیون ریال از حسابش، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله حساب مذکور مسدود و با اقدامات شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا محل سکونت فرد مورد نظر که یک جوان ۱۶ ساله بود در شرق استان تهران، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار محمدیان تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی‌های مأموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از ۱۰ نفر از شهروندان اعتراف کرد و در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری‌ها اذعان داشت که با طراحی اپلیکیشن‌های تبلیغاتی جعلی که قابلیت ارائه خدمات بانکی را دارد، اقدام به برداشت ۲۰۰ میلیون ریال از حساب کاربران کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که بسیاری از اپلیکیشن‌ها از نام و ظاهر برنامه‌های معروف برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و خیلی از کاربران قبل از نصب برنامه‌ها توجه چندانی به جزئیات برنامه ندارند، گفت: یکی از مهمترین اهداف طراحان این برنامه‌ها، سرقت اطلاعات خصوصی و مهم کاربران است که شهروندان باید در این خصوص هوشیار بوده و به توصیه‌های پلیسی توجه کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه از دستگیری هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی با همکاری پلیس فتا استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان‌غربی، علی توکلی اظهار کرد: در طرح امنیت فضای سایبر، با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس فتا شهرستان اشنویه در یک عملیاتی ضربتی و مشترک با پلیس فتا استان خوزستان، یک نفر هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی دستگیر شد

وی افزود: در تحقیقات فنی به عمل آمده مشخص گردید اقدام به برداشت مبالغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از حساب‌های بانکی اشخاص می‌نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه محترم قضائی گردیده و روانه زندان شد.

توکلی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه پیام دریافتی حاوی لینک اینترنتی و دارای فایل با پسوند APK در پیام رسان های موبایلی و یا پیامکی با سرشماره های شخصی با عناوین واریز کالا برگ الکترونیکی مرحله اول و دوم آغاز شد، سهام عدالت، شکایت علیه شما، حکم جلب، یارانه و… جعلی بوده و دامی از سوی افراد کلاهبردار است، دقت کنید با کلیک بر روی لینک یا نصب این برنامه‌ها و با هدایت برنامه جهت انجام عملیات بانکی برابر هک شدن گوشی و خالی شدن حساب بانکی شماست. به این پیام‌ها اعتماد نکرده و بر روی آدرس و یا لینک اینترنتی کلیک نکنید.

کد خبر 747619

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد