Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایران»: دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با موضوع منظومه‌های تغزلی و عاشقانه به دبیری احمد صدری 16 تا 19 آبانماه در کرمان برگزار می‌شود. جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی با حضور مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد، محمد صادق بصیری معاون سیاسی - اجتماعی استاندار کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مهران عالم‌زاده شهردار کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمان، علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، سید امین مؤیدی مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، احمد صدری دبیر جشنواره، محمدرضا درویشی، علی اکبر شکارچی، مریم قره سو و سورج یاسایی مدیرعامل انجمن موسیقی کرمان در ساختمان دفتر موسیقی ارشاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسیقی نواحی بزرگترین سرمایه ماست و می‌تواند دستمایه آفرینش‌های بدیع روزآمدی شود که با بازآفرینی آنها بتوانیم گنجینه امروزی را هم اعتلا دهیم. موسیقی نواحی سرمایه تمام مردم ایران و ثروت همه ماست و همگی نسبت به بهتر شدن آن مکلف هستیم و بایستی تمامی ارگان‌ها همچون میراث فرهنگی، شهرداری، سازمان برنامه و بودجه، صداوسیمای استان و... با ما در برگزاری هر چه بهتر این دوره همراهی کنند. در ادامه علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد با اشاره به تدوین آیین نامه جشنواره موسیقی نواحی گفت: جشنواره موسیقی نواحی نیز همانند دیگر جشنواره‌های معاونت هنری به‌دنبال تبعیت از یک نظام و ساماندهی مکتوب و به منظور فاصله گرفتن از سلایق و ذائقه‌های فردی مدیران و دبیران، دارای آیین نامه شده است به‌طوری که چشم اندازهای جشنواره، تعیین اهداف، محورهای اصلی همچون انتخاب شهر میزبان، انتخاب دبیر و... همه در آیین نامه پیش‌بینی شده و خوشبختانه امسال مفتخریم که استادان برجسته موسیقی را در کنارمان داریم. مدیرکل دفترموسیقی ارشاد بیان داشت: اهتمام جمعی مدیران و مسئولان استان کرمان و اصرار برای ماندن این جشنواره در استان باعث شد دوره دوازدهم نیز در کرمان برگزار شود که امید است این دوره سرآغاز دوره جدیدی باشد که تأثیرگذاری جشنواره را افزایش دهد. محمدرضا درویشی بنیانگذار جشنواره موسیقی نواحی در ادامه این جلسه ضمن برشمردن جایگاه موسیقی نواحی و لزوم برگزاری این جشنواره اظهار داشت: در دوره‌های اولیه جشنواره موسیقی نواحی علاوه بر حضور استادان این ژانر از موسیقی، شرایطی را برای حضور دانشجویان موسیقی فراهم می‌کردیم که رویارویی با گنجینه‌های موسیقایی هر استان برایشان بسیار ارزشمند و مهم‌تر از درس‌های دانشگاهی بود. من معتقدم اگر امروزه بخش اندک باقی مانده از موسیقی نواحی مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است بذرش از همان سال‌ها و بواسطه حضور پررنگ دانشجویان کاشته شده است بنابراین حضور قشر جوان و دانشجویان در این قبیل جشنواره‌ها بسیار حائز اهمیت است. علی اکبر شکارچی و مریم قره سو نیز بر مواردی همچون حضور دانشجویان موسیقی و بهره‌مندی آنها از فضای آکادمیک جشنواره و حضور برخی از رؤسای جشنواره‌ها و مراکز فرهنگی اروپا تأکید کردند. در ادامه احمد صدری دبیر دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز ضمن ارائه گزارشی از دوره گذشته به نحوه برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: امسال در دو بخش اجرا و پژوهش با موضوع منظومه‌های تغزلی و عاشقانه میزبان گروه‌های موسیقی نواحی از سراسر کشور هستیم. در پایان این جلسه، علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان و محمدصادق بصیری معاون سیاسی- اجتماعی استاندار کرمان در سخنانی حمایت خود را از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی و سایر جشنواره‌های هنری اعلام کردند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم

در این مراسم، میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جشن بزرگ دبیران جوان به مناسبت روز معلم توسط کانون دبیران جوان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

در این مراسم میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد. از مادر شهیده بعد از گفتگوی گرمی که با مجری مراسم و دانشجو‌ها داشتند با نقاشی زنده‌ایی که توسط یکی از دانشجویان در حین مراسم صورت گرفت و یادگاری‌هایی دیگر تقدیر و تشکر شد.

طی این مراسم معاونت فرهنگی که به تازگی به این پست منصوب شدند سخنرانی داشتند و از دغدغه‌های خود و برای دانشجویان گفتند. بخش تقدیر از اساتید محبوب دانشکده‌ها با یادگاری‌هایی که توسط کانون دبیران جوان و معاونت فرهنگی تدارک دیده شده بود یکی دیگر از قسمت‌های جشن بود که مورد علاقه دانشجو‌ها قرار گرفت، چون خودشون در انتخاب آن‌ها نقش مستقیم داشتند.

در پی تقدیر‌ها از فعالین فرهنگی کانون‌ها که طی یکسال گذشته فعالیت آن‌ها باعث زنده نگه داشته شدن کانون‌های دانشگاه با تمام مشکلات توی مسیر بود تقدیر شد تا قدری از زحمات آن‌ها جبران شود؛ و در آخر گفتگوی صمیمانه دبیر دبیران کانون‌ها با دانشجویان و دعوت آن‌ها به فعالیت فرهنگی در کانون‌ها بود که گزارشی از فعالیت کانون‌ها ارائه کرد و از دانشجو‌های شرکت کننده در این جشن هم تشکر کرد.


اختتامیه جشن بزرگ با دیدار نهایی مسابقات جام بزرگ PES به همراه گزارشگری زنده یکی دیگر از دانشجویان جو فوق العاده ایی برای همه رغم زد که تا مدت‌ها در خاطر دانشجویان دانشگاه شهید رجایی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود