Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - استاندار آذربايجان غربي گفت: 100 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات توازن استاني براي کاهش مشکلات زيرساختي، رفع محروميت و ارتقاي شاخص هاي توسعه تکاب اختصاص يافت.

«محمد مهدي شهرياري» روز چهارشنبه در حاشيه سفر يک روزه به تکاب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه اين شهرستان جزء 31 شهر محروم کشور است، افزود: مديريت اجرايي آذربايجان غربي همواره دغذغه محروميت زدايي از تکاب را داشته و تلاش کرده است با تخصيص اعتبار ويژه وضعيت اين شهرستان را به جايگاه واقعي خود برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اين اعتبار علاوه بر اعتبارات شوراي توسعه و برنامه ريزي استان به صورت ويژه به تکاب تخصيص يافته است و در شوراي برنامه ريزي شهرستان به رياست فرماندار بين طرح هاي توسعه اي توزيع خواهد شد، اظهار داشت: در شوراي برنامه ريزي آذربايجان غربي، يکهزار ميليارد ريال اعتبار براي تکميل محور تکاب - دندي - زنجان مصوب شد که با اعتبارات سازمان گسترش معادن صنايع معدني کشور (ايميدرو) مجموع اعتبارات طرح توسعه اين محور به 2 هزار ميليارد ريال مي رسد.
استاندار آذربايجان غربي با اشاره به تخصيص اعتبار 20 ميليارد ريالي براي توسعه زيرساخت هاي فرهنگي و تجهيز مجتمع فرهنگي و هنري تکاب در جلسه شوراي برنامه ريزي استان نيز اضافه کرد: در اين جلسه همچنين 100 ميليارد ريال اعتبار براي مقدمات اجراي طرح فاضلاب شهري اين شهرستان تخصيص يافت.
شهرياري ادامه داد: علاوه بر اين 184 ميليارد ريال اعتبار نيز براي احداث شبکه آبياري اراضي پاياب سد ساروق تکاب در نظر گرفته شد.
وي بيان کرد: در نخستين جلسه شوراي برنامه ريزي آذربايجان غربي در سال 1398 که با توجه به محروميت و عقب ماندگي هاي فراوان تکاب در اين شهرستان برگزار شد، نيازمندي ها و اعتبارات مورد نياز براي اجراي طرح هاي توسعه اي شهرستان مورد بررسي و تصويب قرار گرفت که اميد است موجب رفع چهره محروميت از اين شهرستان غني و داراي ظرفيت هاي فراوان شود.
استاندار آذربايجان غربي افزود: مشکلات جاده اي و تکميل بيمارستان 64 تختخوابي نيمه تمام تکاب را به صورت ويژه پيگيري مي کنيم و توسعه زيرساخت هاي گردشگري و احداث صنايع پايين دستي در معادن طلاي اين شهرستان نيز در دستور کار مديريت اجرايي استان قرار دارد.
به گزارش ايرنا، استاندار آذربايجان غربي به همراه نايب رييس مجلس شوراب اسلامي روز/چهارشنبه/ به منظور حضور در جلسه شوراي برنامه ريزي استان با محوريت توسعه تکاب و کلنگ زني احداث محور تکاب - دندي - زنجان به اين شهرستان سفر کرده بود.
تکاب از شهرستان هاي جنوبي آذربايجان غربي است و 81 هزار نفر جمعيت دارد.
7514/6185/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز

 به تازگی و به دنبال پیگیری‌های وزارت کشور و مصوبه شورای سیاستگذاری و هماهنگی مهاجرین، طرح انسداد مرز‌های شرقی افغانستان از خراسان رضوی آغاز شده است.

این طرح شامل اجرای دیوار بتونی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

در این ارتباط نگاهی به جداول بودجه ۱۴۰۳ کل کشور نشان می‌دهد که دولت امسال ردیف بودجه مشخصی را ذیل اعتبارات وزارت کشور با موضوع «تقویت، کنترل و انسداد مرز‌های کشور با اولویت شرق» در نظر گرفته و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده است. این رقم معادل ۱۷.۳ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای وزارت کشور در سال جاری است.

باید این نکته را یادآور شد که طرح انسداد مرز‌ها از سال ۱۳۷۹ با هدف تأمین امنیت مرز‌ها و نواحی شرقی کشور شروع شده است و این طرح در بخش‌هایی از نقاط مرزی ایران با افغانستان در محدوده استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

البته در قانون بودجه ۱۳۹۵ کل کشور قرار بود طرح انسداد مرز‌ها در سال ۱۳۹۹ به پایان برسد، اما قانون بودجه این سال، زمان اجرای آن تمدید و به سال ۱۴۰۵ موکول شد. دلیل اصلی تعویق در اجرای آن، تامین نشدن اعتبارات لازم برای اجرای دیوارکشی بتنی بوده است.

در رویکرد انسداد مرز، رویکرد امنیتی و سیاسی غالب است و هدف این است که با انجام اقدام‌های مختلفی از جمله ایجاد موانع فیزیکی، تأسیس مراکز نظامی و انتظامی مرز را هرچه بیشتر به صورت یک مانع غیرقابل نفوذ درآورد تا امنیت مرزی محقق شود.

بر این اساس و با توجه به تحرکات و اقدامات جریان‌ها و گروهک‌های معاند در ورود غیرقانونی به کشور با هدف لطمه زدن به امنیت ملی که نمونه‌هایی از آن را در دو حادثه شاهچراغ، حادثه تروریستی کرمان و نیز اقدامات تروریستی علیه حافظان مرز در استان سیستان و بلوچستان بویژه در یک سال گذشته شاهد بودیم، دستگاه‌های ذی ربط را بر آن داشته است که با اهتمام بیشتری طرح انسداد مرزی را اجرایی کنند.

آنطور که احمد وحیدی وزیر کشور به خبرنگاران گفته است، انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

با این رویکرد به نظر می‌رسد که امسال منابع اعتباری مناسبی برای اجرای این طرح در اختیار وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط با امور مرزی قرار گیرد تا انسداد مرز‌ها طبق برنامه زمان بندی به پیش برود.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان
  • یک کشته و سه مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در تکاب
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان