Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@17:03:29 GMT

برگزاری دومین اجلاس 'کمربند-راه' با حضور ایران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۱۴۸

دومین نشست جاده ابریشم، امروز با حضور نمایندگانی از 137 کشور در پکن آغاز به کار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از این نشست به عنوان یکی از بزرگترین ابتکارهای اقتصادی یاد می شود.  با وجود مخالفت های آمریکا، بسیاری از کشورهای اروپایی ضمن حمایت از ابتکار چین، از پیوستن به این توافقنامه خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کارشناسان اقتصادی از این طرح بعنوان انقلاب بزرگ اقتصادی- زیرساختی با محوریت چین یاد کرده اند.  چین قصد دارد با ایجاد شبکه های زیرساختی، جاده، راه آهن و لوله سرزمین اصلی چین را به سراسر جهان وصل کند.  چین برای احیای این جاده بیش از یک تریلیون دلار اختصاص داده است.    نشست اول جاده ابریشم سال 2013 برگزار شد.  
این اجلاس بین المللی با حضور پنج هزار مهمان خارجی در 12 بخش و به مدت سه روز در مرکز گفتگوهای ملی چین در پایتخت این کشور برگزار می شود. بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی دومین اجلاس بین المللی 'کمربند-راه' 40 تن از رهبران کشورها و همچنین حدود 120 وزیر از کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت کرده اند. از جانب ایران هم سه هیئت به سرپرستی 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصادی و دارایی، 'ناصر قاضی سراج' رئیس سازمان بازرسی کل کشور و 'حداد عادل' عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این اجلاس شرکت کرده اند. قرار است وزیر اقتصاد در نشست هماهنگی در سیاست ها، رییس سازمان بازرسی در نشست راه ابریشم پاک و حداد عادل هم در نشست ارتباطات مردم با مردم شرکت و سخنرانی کنند. شی جین پینگ رئیس  جمهوری خلق چین سال 2013 میلادی در جریان سفر به قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت 'کمربند اقتصادی جاده ابریشم' و ساخت 'راه ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم' را مطرح کرد که این طرح در نهایت با عنوان «کمربند - راه» به جهان معرفی شد.  این پروژه در ابتدا با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار آغاز شد و تا مارس سال 2019 میلادی 125 کشور و 29 سازمان بین المللی 173 موافقت نامه همکاری با چین در این مورد امضا کرده اند. نشست افتتاحیه این اجلاس هم فردا با حضور 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین در پکن برگزار می شود. دومین کنفرانس بین المللی 'کمربند - راه' از امروز تا 7 اردیبهشت در پکن ادامه دارد. 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جاده ابریشم چین پکن ایران سخنرانی وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • (تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی