Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ثبت احوال برای ۱۰ میلیون نفری که فاقد کارت ملی هوشمند هستند، تدابیری را اندیشیده است.

به گزارش شریان نیوز،سازمان ثبت احوال چندین بار برای تعویض کارت ملی افرادی که هنوز اقدام نکرد‌ه‌اند تاکید کرده است، طبق مصوبه هئیت دولت کارت‌های ملی‌ قدیمی از ابتدای امسال فاقد اعتبار هستند، اما با این وجود هنوز حدود ۱۰ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی جدید خود اقدام نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ این ۱۰ میلیون نفر از ارائه خدماتی همچون خدمات بانکی، صدور گذرنامه، پایان خدمت، گواهینامه و غیره محروم خواهند شد، با وجود اینکه بار‌ها برای تعویض کارت ملی تا پایان سال ۹۶ اعلام شده بود، سازمان ثبت احوال برای تسهیل انجام امور اداری و اجرایی این افراد تدابیری را اندیشیده است.

درخصوص همین موضوع سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال اظهار کرد: به هیچ وجه قصد تمدید کارت‌های ملی‌ قدیمی را نداریم، زیرا این عمل سبب به تعویق انداختن ثبت نام افراد برای دریافت کارت‌های ملی‌ جدید خواهد شد.

وی افزود: قرار بود که برای این ۱۰ میلیون نفر اوراقی صادر شود تا بتوانند از زمان ثبت نام تا دریافت کارت ملی هوشمند خود امور اداری و اجرایی خود را انجام دهند، اما در پی جلسات تشکیل شده، مبنا بر آن شد که اوراقی صادر نشود.

ابوترابی با اشاره به اینکه هنوز هم شهروندان می‌توانند فرآیند ثبت نام را انجام دهند، گفت: به هیچ وجه بنای تمدید زمان ثبت نام را نداریم و قطعاً اگر باز هم تمدید کنیم، مردم کار را به تعویق می‌اندازند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد جامعه کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند، افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده است که طی هفته جاری چنانچه هموطنی با کارت ملی فاقد اعتبار مراجعه کرد، او را به دفاتر پیشخوان، پست یا ثبت احوال رهنمون کنند و در آنجا نیز پس از تکمیل ثبت نام برگه‌ای که نشان دهنده ثبت نام فرد برای دریافت کارت ملی هوشمند است، به او ارائه شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه مدت اعتبار این برگه‌ها هنوز مشخص نشده است، تصریح کرد: این برگه تا زمان صدور کارت ملی هوشمند، در نظام اداری قابل استفاده است.

حال با وجود اینکه سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرده بود که تعویض کارت‌های ملی قدیمی تمدید نخواهند شد، اما عملا این اقدام خود نیز تمدید محسوب خواهد شد.

برچسب هاکارت ملی هوشمند

منبع: شریان

کلیدواژه: کارت ملی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، گفت: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.
به‌گفته‌ی مسلم باقری، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعداد آنها ۱۱۵۲۵۱۸ نفر است؛ ۷۴۰۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸۳۹۴ نفر را بانوان و ۲۵۶۳۹ آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳۰۸۵ نفر در رشته‌ی هنر شرکت دارند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها هم گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، و گروه تجربی (صبح جمعه ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار می‌شود.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون هم گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه‌ی رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است؛ مراجعه کنند.
باقری گفت: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.
نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

دیگر خبرها

  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • درویش: هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند/ بعد از بازی با سپاهان به قرارداد اوسمار می پردازیم+ فیلم
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • درویش:پرسپولیس خانه علی دایی است اما اوسمار اولویت است/هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند+فیلم