Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@03:36:04 GMT

نفت دوباره گران شد؛هر بشکه برنت 74 دلار و 57 سنت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۷۲۸

نفت دوباره گران شد؛هر بشکه برنت 74 دلار و 57 سنت

قیمت نفت خام روز پنجشنبه و در سایه بیم کمبود عرضه و کاهش تولید سبد نفتی اوپک، بالاترین رشد را در شش ماه اخیر تجربه کرد، به گونه ای که نفت برنت دریای شمال هر بشکه 74 دلار و 57 سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز این افزایش را ناشی از کاهش تولید سبد نفتی اوپک و تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهای پیش خرید هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا هم در نتیجه فشارهای بیشتر برای افزایش ذخایر نفت خام این کشور، با 41 سنت افزایش، به بشکه ای 65 دلار و 89 سنت رسید.
بالاترین قیمت نفت به 31 اکتبر (9 آبان 97) گذشته بر می گردد که در آن زمان، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به 66 دلار و 60 سنت رسید.
مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا در این باره گفت: ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 5 میلیون و 500 هزار بشکه افزایش یافته است که این میزان بیشتر از پیش بینی تحلیلگران عرصه بازار نفت است.
رویترز گزارش داد: بهای پیش خرید و بهای فوری نفت خام از روز دوشنبه گذشته و به دنبال آن که آمریکا اعلام کرد، خرید نفت هشت کشور واردکننده از ایران را در ماه می (اردیبهشت) دیگر تمدید نخواهد کرد، به شدت افزایش یافت.
در حالی که کاخ سفید، دوم اردیبهشت ماه جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران را که پیشتر به 8 کشور داده بود، تمدید نکند، خبرگزاری آسوشیتدپرس حالا از یک عقب نشینی دیگر کاخ سفید خبر داده و نوشته که واشنگتن در حال بررسی صدور دوره تازه ای از معافیت هاست.
هشت کشور ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، هند و یونان از آبان ماه گذشته و به مدت شش ماه از تحریم واردات نفت ایران معاف شده بودند.
این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند، ترکیه و انگلیس قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد