Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@07:25:41 GMT

رکوردشکنی‌ ایرانیان در میزان مصرف نمک

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۸۲۱

رکوردشکنی‌ ایرانیان در میزان مصرف نمک

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر زهرا عبداللهی  ضمن بیان این مطلب، افزود: بعد از برنامه تحول سلامت، برای ارائه خدمات و مراقبت های تغذیه ای دستورالعمل و سیاست ها به نحوی تدوین و تعریف شد که همه اقشار جامعه در تمام مناطق کشور از خدمات و مراقبت های تغذیه ای به صورت رایگان بهره مند شوند.

دکتر عبداللهی با اشاره به حضور فعال کارشناسان تغذیه در مراکز جامع خدمات سلامت، گفت: ارائه خدماتی مثل آموزش، مشاوره های تغذیه ای، تنظیم رژیم غذایی و ارائه برنامه غذایی مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و قلبی و عروقی به صورت رایگان از فعالیت‌های این کارشناسان در مراکز جامع خدمات سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه مهمترین علت مرگ و میر در کشور را ابتلا به بیماری های غیر واگیر بیان کرد و گفت: عدم رعایت الگوی غذایی و سبک زندگی مناسب، مهمترین عامل ابتلا به بیماری های دیابت، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی است و به همین علت از طریق نظام مراقبت های بهداشتی و با بکارگیری کارشناسان تغذیه و آموزش‌های مناسب تغذیه‌ای می توانیم از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر پیشگیری کنیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به مصرف زیاد قند و شکر، چربی، نمک و فست فود، افزود: نوشیدنی‌های شیرین مثل نوشابه، سرخ کردن غذا و مصرف نمک و مصرف کم میوه، سبزی و حبوبات و لبنیات عوامل خطر تغذیه‌ای هستند.

عبداللهی افزود: در برنامه خودمراقبتی تغذیه ای، بسته هایی تدوین و تهیه شده و تیم هایی وجود دارد که با استفاده از رسانه‌های جمعی، صداوسیما، کارکنان و کارشناسان تغذیه بهداشتی، توصیه های تغذیه ای به اقشار جامعه داده می شود.

وی بر ضرورت کاهش مصرف نمک تاکید کرد و گفت: براساس توصیه سازمان جهانی بهداشت روزانه کمتر از ۵ گرم نمک باید مصرف شود و در ایران این میزان، حدود ۱۰ گرم است و مصرف نمک یکی از عوامل مهم ابتلا به فشار خون بالا است که به دنبال افزایش فشار خون، ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی و برخی سرطان‌ها مثل سرطان معده را خواهیم داشت.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد

ستاره خط حمله اتلتیکومادرید دچار شرایطی غیرعادی شده است که او را تا مدتی نامشخص از همراه روخی بلانکو محروم خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی اسپانیا اعلام کرد که دلیل غیبت آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکومادرید در بازی اخیر این تیم برابر آلاوس ابتلای او به یک بیماری نادر بوده که اکنون جزئیات آن مشخص شده و به همین دلیل هم وضعیت بازیکن 31 ساله نگران کننده جلوه می‌کند.

بیماری که موراتا به مبتلا شده به «نورالوژی عصب سه‌قلو» معروف است؛ یک بیماری درگیر کننده عصب سه قلوی صورت که با سردردهای شدید و حملات ناگهانی و برق آسا در یک یا دو شاخهٔ عصب سه قلو در صورت می‌باشد.ا ین بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌، پیشانی، بینی و غیره می‌شود و از شدیدترین دردهای شناخته شده توسط بشر است.  با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت این بیماری که درمانش ممکن است حتی به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد، تاریخی برای بازگشت ستاره سابق تیم‌های یوونتوس و چلسی اعلام نشده است.

یوونتوس به دنبال بازگرداندن موراتا به تورین

 

به این ترتیب انتظار می‌رود که غیبت موراتا در بازی‌های بعدی اتلتیکومادرید هم ادامه‌دار باشد و او حتی تا پایان فصل خانه‌‌نشین شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد