Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@19:11:02 GMT

آزاد شدن 5 نوجوان زندانی توسط زوج خیر کرجی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۱۷۰۷

آزاد شدن 5 نوجوان زندانی توسط زوج خیر کرجی

با کمک زوج نیکوکار البرزی پنج پسر نوجوان از کانون اصلاح و تربیت آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

نیکوکار البرزی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این پنج پسر ۱۶ ساله که به دلیل ارتکاب جرایم عمد در کانون اصلاح و تربیت تحمل کیفر می‌کردند، روزهای کودکی سختی را پشت سر گذاشته بودند.

وی ادامه داد: دنیای کودکی آنها در میان فقر و اعتیاد خانواده‌ها سپری شده بود و حتی ملاقاتی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آزادی آنها از کانون اصلاح و تربیت نه تنها آنها را از تاریکی زندان نجات داد، بلکه امید و محبت را در دل شکسته آنان بیدار کرد تا فکر نکنند برای هیچکس مهم نیستند و فراموش شده‌اند.

این نیکوکار البرزی که حاضر به بیان نامش نیست، توضیح داد: یکی از این پسرها در یک زد و خورد و دعوای کودکانه به پرداخت پنج میلیون تومان دیه و دیگری به علت ضرب و ایجاد جرح برای دفاع از خود در یک نزاع خیابانی به ۱۰ میلیون تومان، محکوم شده بود.

وی اظهار کرد: نوجوان سوم هم در یک درگیری که به خاطر یک تنه عمدی ایجاد و در نهایت به ضرب و جرح منجر شده بود، به پرداخت ۱۰ میلیون تومان محکوم بود.

این خیر البرزی درباره شرایط نوجوان چهارم بیان کرد: این پسر ۱۷ ساله که به تازگی داماد شده، به واسطه تهدید صاحب خانه در یک درگیری لفظی به پرداخت ۶ میلیون تومان محکوم شده بود.

وی گفت: نوجوان پنجم هم به دلیل شکایت صاحب خانه به خاطر سرقت تلویزیون دستگیر و راهی کانون اصلاح و تربیت شده بود.

وی بیان کرد: در کانون اصلاح و تربیت کرج پسرانی نوجوان که هنوز کودک هستند، با حسرت چشم به در دوخته‌اند تا شاید نگاهشان به معجزه‌ای روشن شود و با دست‌های پر مهر و بخشنده نیکوکاران در هوای تازه این شهر، به زندگی برگردند.

وی افزود: با پرداخت ۴۵ میلیون تومان مجموع بدهی پسرهای گرفتار در کانون اصلاح و تربیت را پذیرفتم و با پرداخت آن باعث آزادی آنها شدم. خوشحالم که در جایگاه معنوی یک پدر توانستم ۵ پسر زندانی که بی سرپرست یا بدسرپرست هستند را نجات دهم و به کسانی که چشم به راهشان هستند، امید هدیه کنم.

وی توضیح داد: خانواده‌های این کودکان از نجات فرزند خود درمانده‌اند و به دلیل شرم از این همه ناتوانی، حتی به ملاقات آنان نمی‌آیند. نجات این کودکان جوانه امید را در دل آنان نشاند و امیدوارم با عبرت از گذشته و به پشتوانه حمایت‌های مردم نیکوکار، بتوانند مسیر زندگی خود را بیابند و دیگر مرتکب تخلفی نشوند.

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان البرز نیز اظهار کرد: نیکوکارانی که حتی حاضر به افشای نام خود نیستند، سرمایه‌های اجتماعی این شهر و نعمتی برای مردم هستند. آنان نگاهشان فراتر از چارچوب زندگی و دغدغه‌های شأن است. رنج مردم را می‌شناسند و با اعتماد به مدعی العموم همراهمان می‌شوند تا درهای بسته را بگشایند و به انسان‌های دردمند و بی‌پناه، امید ببخشند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آزادی زندانی زوج کرجی خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • ۲۵۰ زندانی درآذربایجان غربی تا آخراردیبهشت آزاد می شوند
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی