Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به سبب برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی و شرایط ویژه اقتصادی، می تواند نقش به سزایی در تحقق شعار سال داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در سراسر دنیا بنادر ظرفیتی عظیم برای ایجاد رونق اقتصادی، ارزش افزوده و توسعه اشتغال به شمار می روند که بسته به موقعیت، زیرساخت و ظرفیت خود از اهمیت و جایگاهی منحصر به فرد برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بندر چابهار در کرانه دریای مکران و شمال اقیانوس هند واقع است و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران، از ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی برای توسعه استانی و حتی ملی برخوردار است.
 
  کاهش قابل توجه هزینه تمام شده حمل و نقل کالا از سواحل اقیانوس هند به کشورهای آسیای میانه و افغانستان، از جمله مهم ترین مزیت های این بندر اقیانوسی است که فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم کرده و پیشرفت های قابل توجه اش، باعث امیدواری مردم استان شده است.

بی تردید توسعه و تقویت زیرساخت های تجاری، صنعتی و گردشگری چابهار علاوه بر اینکه رونق روزافزون را برای این بندر به همراه دارد موجب زدودن غبار فقر را از چهره سیستان و بلوچستان نیز خواهد شد. عاملی که با توجه به معافیت این بندر از تحریم های خصمانه آمریکا، می تواند بسیار اثرگذار باشد.


بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون، ضمن اشاره به اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های بندر چابهار با رویکرد تحقق شعار سال گفت: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد ترافیک بار و کالا در بندر چابهار زمینه ساز تحقق رونق تولید، اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی است.
 


وی افزود: هم افزایی، مشارکت و همکاری های بین دستگاهی می تواند موجب توسعه و گسترش پیوندهای اقتصادی، تقویت مناسبات تجاری با کشورهای همسایه، رونق فعالیت های اقتصادی و ایجاد بسترهای مطلوب برای سرمایه گذاری بخش های خصوصی داخلی و خارجی شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و موقعیت ممتاز بندر چابهار و دسترسی به بازارهای منطقه ای به ویژه کشورهای هند و افغانستان و ایفای نقش حلقه اتصال مسیر ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه، تسریع در تکمیل زیرساخت های جاده ای و ریلی و تخصیص سهم کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار و تسهیل و تسریع در انجام فرآیندها و فعالیت های تجاری و بازرگانی، علاوه بر رونق تولید و اشتغال زایی در استان، عامل توسعه، جهش و همکاری های اقتصادی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به وجود تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری موجود در بندر چابهار تاکید کرد: آمادگی کامل برای پذیرش انواع کالا و کشتی در بندر چابهار وجود دارد و هیچ محدودیتی برای پهلو دهی شناورها و تخلیه انواع کالاها در این بندر وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز معلم یک بسته اینترنتی را برای معلم‌هایی که در نرم‌افزار شاد حضور دارند، اختصاص می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی وجود دارد

وی ادامه داد: معلمان عزیز تا سقف ۳۰ گیگابایت از این بسته اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنند. این بسته به صورت اتوماتیک برای آنان فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو وجود خواهد داشت.

وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خطهای رند اپراتورها به قیمت‌های نجومی، اظهارکرد: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229120 برچسب‌ها پرتاب ماهواره

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران