Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:17:58 GMT

تقویت انقلاب در گرو بیان صادقانه واقعیتها به مردم است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۱۷۳

تقویت انقلاب در گرو بیان صادقانه واقعیتها به مردم است

گناباد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: برخی تصور می کنند اگر واقعیتها و کاستیها با مردم در میان گذاشته شود انقلاب تضعیف می شود در صورتی که تقویت انقلاب درگرو بیان صادقانه مسائل و مشکلات به مردم است.

علیرضا رزم حسینی روز پنج شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و انعقاد تفاهمنامه های معین اقتصادی گناباد افزود: بیان نکردن واقعیتها به صورت صادقانه موجب ناامیدی مردم و سوق یافتن آنان به سمت شبکه های مجازی شده است و این شبکه ها با انواع تخریب و توهینها مردم را به نظام جمهوری اسلامی ناامید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: چرا با تقسیم بندی مردم به چپ و راست و اصول گرا و اصلاح طلب، انقلاب را فرسایشی می کنیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه زیرساختها با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و 10 سال بازسازی بعد از آن و 14 سال تحریمهای اقتصادی اقدامات خوبی انجام شده است ولی همچنان مردم با مشکلات و مسائل اقتصادی دست به گریبان هستند و به اقتصاد خانوار مناطق شهری و روستایی عنایت اساسی نشده است.
رزم حسینی ادامه داد: امکانات زیربنایی و زیرساختی در روستاها ایجاد شده ولی فرهنگ اقتصادی و کار و تلاش در آنها گسترش نیافته است و در نتیجه توسعه زیرساختها نتوانسته موجب ماندگاری مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها از مناطق روستایی شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که بزرگترین چالش کشور، نسلها و ایرانیت ما مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است گفت: پرداخت 900 هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم و غیر مستقیم در سطح کشور خلاف مصلحت انقلاب و حکومت است که متاسفانه برای کسب رای به مردم پرداخت شد.
رزم حسینی افزود: تاکیدهای بیش از 10 سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه اساسی به مسائل معیشتی باید ملکه ذهن همه ما شود و ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کردند که عملکردهای ضعیف اقتصادی، ایران را از داخل و خارج کشور با چالش مواجه کرده و مهمترین این چالشها عیوب ساختاری و ضعف مدیریتی است.
وی با تاکید بر این که تمرکزگرایی نخستین ضعف نظام اداری کشور است و اختیارات متناسب با مسئولیتها نیست اضافه کرد: مجموع این مسائل موجب شده کشورمان در قرن بیست و یکم مانند قرن هجدهم و نوزدهم اداره شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ دینی در حوزه های اقتصادی در جامعه گسترش نیافته است و در حالی که مردم با مسائل و مشکلات اقتصادی و بیکاری دست به گریبان هستند بیشتر به ساخت مساجد و حسینیه ها توجه شده است.
رزم حسینی افزود: به ثروتمندان واژه زالو صفت را اطلاق کردیم و نتیجه آن شد که مثلا 50 درصد سرمایه گذاری و دارایی خراسان رضوی به خارج از کشور می رود.
وی تصریح کرد: ارگانهای حکومتی در حوزه های کاری با هم منسجم نیستند در حالی که باید به وحدت رویه در ارائه خدمت به مردم دست یابند و مثلت توسعه اقتصادی به دنبال تمرکز بین بخشی و استفاده از ظرفیتهای موجود برای توسعه اشتغال و کسب و کار و رونق اقتصادی خراسان رضوی است و تاکنون 60 شرکت در این راستا اعلام آمادگی کرده اند.
وی ادامه داد: باید با روحیه کار و تلاش و استفاده از ظرفیت معینهای اقتصادی برای رفع محرومیت و رونق مناطق مختلف کوشش اساسی کرد.

* تاکنون 58 معین اقتصادی برای مناطق مختلف خراسان رضوی تعیین شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: با احتساب انعقاد تفاهمنامه معین اقتصادی در گناباد تاکنون 58 معین اقتصادی در این استان مشخص شده است که برای توسعه و عمران مناطق مختلف اعلام آمادگی کرده اند.
علی رسولیان گفت: در راستای اجرای طرح مثلت اقتصادی مورد تاکید استاندار خراسان رضوی تفاهمنامه های سرمایه گذاری به ارزش 240 هزار میلیارد ریال و 712 میلیون یورو در استان منعقد شده که زمینه اشتغال 52 هزار و 629 نفر را فراهم می کند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم با اشاره به ظرفیتهای بالای اقتصادی گناباد از اعلام آمادگی مشارکت سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در اکتشاف مس در این شهرستان خبر داد.
حمید بنایی گفت: با پیگیریهای نمایندگان استانهای خراسان رضوی و جنوبی 350 میلیارد ریال اعتبار طی امسال برای احداث خط راه مشهد به زاهدان اختصاص یافته است.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی از طرح مهم مثلت اقتصادی استاندار خراسان رضوی به عنوان یک مدل توسعه منطقه ای در سطح کشور حمایت و در صورت لزوم نسبت به اخذ مصوبه هایی برای اجرای بهینه آن از طریق سران سه قوه تلاش می کند.
فرماندار گناباد هم با اشاره به ظرفیتها و جاذبه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این شهرستان و خدمات نظام در بخشهای توسعه و عمران، آموزش و بهداشت و درمان در شهرستان گناباد اجرای طرح مثلث اقتصادی را مولفه مهمی برای توسعه و رونق اقتصادی در استان خراسان رضوی و به تبع آن گناباد دانست.
حامد قربانی گفت: به دنبال تاکید استاندار خراسان رضوی مبنی بر اجرای این طرح، طی چند ماه گذشته تاکنون 16 جلسه با حضور سرمایه گذاران و مسئولان ذیربط اتاق بازرگانی و بانک قرض الحسنه رسالت برگزار و قابلیتهای سرمایه گذاری در منطقه بررسی شده است.
بر اساس طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی موسوم به مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی معینهای اقتصاد مقاومتی وظیفه توانمندسازی مردم، شناسایی ظرفیتهای سرمایه گذاری و تقویت جوامع محلی را برعهده دارند.
در این راستا اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عنوان معین اقتصادی گناباد و بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اقتصادی بخش کاخک از توابع این شهرستان برگزیده شدند.
علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.
وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا با تقسیم استان به 12 منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است.
استاندار خراسان رضوی تاکنون در روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی شامل سه ضلع کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند، به 21 شهرستان سفر و در این چارچوب 54 تفاهمنامه اقتصادی را با مسئولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان معین امضا کرده است.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/2095

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معين اقتصادي مثلث توسعه اقتصادي گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای جداگانه خود از اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: نشست کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات افغانستان در آینده نزدیک به ریاست معاونان اقتصادی استانداری های مزبور با ساختاری متفاوت برگزار خواهد شد.

حسن نوری زاده افزود: این توافق حسب مذاکرات صورت گرفته و درخواست بخش خصوصی ۲ کشور در جریان ملاقات با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این دیدارها بر ضرورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه همکاریهای دو کشور ایران و افغانستان بویژه ضرورت توجه به تکمیل و بهسازی زیرساختهای مرزی و گمرکی تاکید شد.

نوری زاده ادامه داد: در این دیدارها آمادگی این استان برای حضور در عرصه های کشت فرا سرزمینی، انتقال انرژی، برگزاری دوره های آموزشی برای تربیت نیروهای ماهر و همکاریهای متقابل علمی در افغانستان بویژه هرات اعلام شد.

او گفت: در همین راستا مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات با ساختار عملیاتی تر و برنامه جامع کاربردی برای شروع اقدامات مهم و اساسی در حوزه های انتقال انرژی و آموزشهای فنی و حرفه ای، رفع موانع مرزی و همکاریهای مشترک برای ایجاد پارک علم و فناوری در هرات برگزار و موضوعات را پیگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت