Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@23:10:20 GMT

رتینوپاتی، دلیل کوری در نوزادان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۶۴۵

رتینوپاتی، دلیل کوری در نوزادان

خبرگزاری میزان- علی نظری گفت: رتینوپاتی در نوزادان نارس، احتمال کوری را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رتینوپاتی در نوزادان نارس، احتمال کوری را افزایش می‌دهد.

علی نظری افزود: رتینوپاتی، بیماری عروق شبکیه در نوزادان نارس است و می‌تواند منجر به اختلالات بینایی از جمله نقایص جزئی قابل اصلاح تا جدا شدن شبکیه و کوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رتینوپاتی یا آسیب شبکیه در نوزادان نارس، یکی از اختلالات مربوط به چشم است که بر اثر عدم تکامل طبیعی عروق خونی شبکیه و در شرایطی که اکسیژن کافی به شبکیه نمی‌رسد، اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه این بیماری در گذشته ناشی از استفاده از مقادیر زیاد اکسیژن در دستگاه‌هایی بود که نوزادان نارس در آن‌ها نگهداری می‌شدند، خاطرنشان کرد: امروزه با پیشرفت در روش‌های نگهداری از نوزادان نارس، بروز این بیماری کمتر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عواملی که نوزاد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلاء به رتینوپاتی قرار می‌دهد، کم بودن وزن هنگام تولد (کمتر از ۱.۵ کیلوگرم) و زایمان زودرس (هفته ۲۶ تا ۲۸) است.

نظری افزود: در کودکان نارس رشد و تکامل عروق خونی شبکیه دچار اشکال بوده و عروق خونی غیر طبیعی شروع به رشد می‌کنند. مشکل رشد عروق غیر طبیعی که به آن نئوواسکولاریزاسیون نیز می‌گویند، این است که اکسیژن کافی به شبکیه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این نوزادان جهت انجام آزمایش به شهر‌های بزرگ‌تر اعزام می‌شدند، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه و معاونت درمان، اینک امکان این معاینه و تست در خراسان شمالی در بیمارستان بنت الهدی بجنورد فراهم شده است.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلامتی نوزاد کوری بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۱ هزار گلستانی / امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش

سید رضا نظری گفت:در این آزمون ۱۱ هزار نفر در شهرستان‌های گنبدکاووس، گرگان و آزادشهر رقابت کردند و ۱۸۰ نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

سیدرضا نظری افزود: نتایج اولیه تا ۴۰ روز آینده اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان بعد از طی کردن دوره‌های گزینش و آموزشی از مهر ماه امسال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او گفت: این افراد در ۴ رشته به عنوان مربی پرورشی، تربیت بدنی، مراقب سلامت و مشاوره استخدام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • نقش ماما در سلامت زنان و نوزادان
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • خاکسپاری پیکر شهید مرتضی غلامی در گناوه
  • تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی / امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش