Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:42:12 GMT

ایستگاه سلامت در دانشگاه تهران راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۶۶۳

ایستگاه سلامت در دانشگاه تهران راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- ایستگاه سلامت با هدف افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به اهمیت بهداشت و سلامت روان در دانشگاه تهران راه اندازی می شود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از دانشگاه تهران، ایستگاه سلامت توسط اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران، 9 اردیبهشت 1398به مدت 3 روز در محوطه پردیس مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این برنامه با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه، اداره کل امور امور دانشجویی، اداره کل امور فرهنگی، اداره کل تربیت بدنی و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.
هفته سلامت با معرفی شعار سازمان جهانی بهداشت «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» و همچنین شعار مرکز مشاوره دانشگاه تهران «ارتقای سواد سلامت روان و ترویج اهمیت روابط انسانی» و با برپایی غرفه‌های سلامت در محوطه پردیس مرکزی روبه‌روی دانشکده حقوق برگزار می‌شود.
مشاوره پزشکی و اندازه‌گیری علائم حیاتی و قند خون، مشاوره بهداشت دهان و دندان، سنجش تراکم استخوان، آشنایی با فعالیت‌های هلال احمر و مشاوره اختلال اسکلتی، مسابقات سلامت روان، ارائه خدمات مشاوره‌ای کوتاه توسط کارشناسان مرکز مشاوره، انجام آزمون‌های روان‌شناختی و تست HIV ، انجام تست ریوی مصرف‌کنندگان دخانیات، برگزاری جلسات آموزشی بهداشت روانی در گروه‌های کوچک توسط همیاران سلامت روان و کارشناسان مرکز مشاوره، نمایش فیلم‌های کوتاه و موشن‌گرافی، ثبت‌نام کارگاه‌های آموزشی بهداشت روانی، از جمله خدماتی است که در ایستگاه سلامت در پردیس مرکزی دانشگاه ارائه می‌شود.
**8398**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه تهران راه اندازي ايستگاه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند