Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@10:58:36 GMT

سود حداقل ۱۳۵میلیاردی برنده باش!

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۹۲۱

بیانات رهبر انقلاب و فتوای آیت‌ا... مکارم شیرازی درباره مسابقات بخت‌آزمایی تلویزیونی، افکار عمومی را بیش از گذشته به ماجرای این برنامه‌ها حساس کرده است. مسئولان مختلفی از جمله وزیر ارتباطات به این دو موضع، واکنش نشان داده‌اند و به نوبه خود سعی کرده‌اند در مسیر تحقق این بیانات قدم بردارند. اگرچه هنوز سازمان صداوسیما به این ماجرا واکنشی نشان نداده ‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانات رهبر انقلاب با استقبال وزیر ارتباطات مواجه شد و محمدجواد آذری جهرمی ساعتی بعد از انتشار آن، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «روز گذشته طی دستورالعملی، مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه را موظف کردم شخصاً بر روند مسابقات غیرمشروع بخت‌آزمایی در تلویزیون و غیر آن نظارت کنند و جلوی این پدیده سوء را بگیرند. عدم رعایت دستورالعمل برای اپراتورها عواقب جدی در پی خواهد داشت.» بنابراین می‌توان انتظار داشت دامنه این بحث به مسابقات آنلاین مانند اسنپ‌کیو که چند وقتی است به راه افتاده و مخالفت‌های زیادی را هم برانگیخته، کشیده شود.

ورود عجیب شورای نظارت

در پی اعلام این مواضع، دیروز اظهارنظری عجیب از غلامرضا کاتب نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما منتشر شد که جای سؤال داشت. این عضو شورای نظارت در گفت‌وگو با ایرنا، وعده داد در جلسه بعدی این شورا که 15 روز دیگر برگزار می‌شود، درباره حواشی «برنده باش» بحث کنند! یعنی در حالی که از شورای نظارت بر صداوسیما انتظار اقدام عاجل می‌رود، این شورا دو هفته دیگر تازه قرار است ماجرا را بررسی کند و این بررسی، طبعاً ممکن است به تداوم پخش آن بینجامد! همه این اتفاقات در حالی است که رهبر انقلاب در سخنرانی دیروز خود صراحتاً صداوسیما را از برگزاری مسابقات بخت‌آزمایی نهی کرده‌اند.

«پنج ستاره» هم هست

باید توجه داشت بخت‌آزمایی‌های تلویزیونی محدود به مسابقه «برنده باش» نیست و این برنامه به دلیل مخاطب گسترده‌تر، تنها در مرکز  توجهات قرار گرفته است. مسابقاتی نظیر «پنج ستاره» هم هستند که با همین روش فعالیت می‌کنند. اپلیکیشن «پنج ستاره» که ساختاری مشابه با «برنده باش» دارد، اگرچه شامل خریدن سؤال نیست، اما با عضویت اجباری در سرویسی پیامکی همراه است که روزی 600 تومان برای مخاطب آب می‌خورد. بنابراین می‌توان مطمئن بود با توجه به مقدار کمتر جوایز اهداشده در «پنج ستاره» نسبت به «برنده باش»، جوایز این برنامه هم از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود و مشابه با تعریف قمار است.

جوایز چند صد میلیونی فراموش نشود

اگر بخواهیم به گستره بیانات رهبر انقلاب توجه کنیم، متوجه می‌شویم که برخی قرعه‌کشی‌های تلویزیونی هم کارکرد همان ترویج «روحیه انتظار برای ثروت بادآورده» را دارد که در بیانات ایشان آمده است؛ مانند جایزه 500 میلیونی که 780 حامی مالی «خندوانه» اهدا می‌کرد و خودروی 170 میلیونی قرعه‌کشی فروشگاه رفاه که هر شب از شبکه 3 پخش می‌شود. این دو مثال هم اگرچه بر پایه خرید کالا هستند، اما همان روحیه ناپسند را ترویج می‌کنند. از همه بدتر مسابقه عجیب‌وغریب روبیکیو است که این شب‌ها تلویزیون را پر کرده و در هر شبکه‌ای یافت می‌شود. این مسابقه نیز اگرچه بخت‌آزمایی نیست، اما نوعی پول‌پاشی است و در همان مسیر ناپسند حرکت می‌کند.

با یک حساب سرانگشتی از بین 65 هزار شرکت‌کننده فعال «برنده باش» که هرکدام به طور میانگین و برای خرید تقریباً سه  بسته 500 تایی سؤال در هفته، باید بیش از 60 هزار تومان هزینه کنند، به عدد باورنکردنی چهار میلیارد تومان درآمد برای هر هفته این برنامه می‌رسیم. با وجودی که تعداد شرکت کننده های اپ در هفته های قبل که برنامه در اوج قرار داشت، بیش از این حرف ها بود.  با توجه به این که «برنده باش» 35 هفته است که پخش شده، چیزی حدود 138 میلیارد تومان درآمد داشته است و اگر هر هفته به طور میانگین 100 میلیون تومان جایزه به شرکت‌کنندگان داده شده باشد، بنابراین  تا به حال بیش از 135 میلیارد تومان سود برای سازندگان برنامه باقی‌مانده است!

با دانستن تعداد دقیق شرکت کنندگان در هفته های قبل، ممکن است این رقم تا ۲۰۰ میلیارد هم بالا برود.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Da3 برچسب ها: صدا و سیما ، وزارت ارتباطات ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صدا و سیما وزارت ارتباطات بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی چوبینی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته و روز شیراز بیان کرد: سه شب شعر با حضور شاعران شاخص در روزهای دوازدهم (شب شعر بهارنارنج در سالن همایش‌های شهر)، شانزدهم (شب شعر طنزخند در باغ دلگشا) و نوزدهم اردیبهشت (شب شعر نکوداشت هفته شیراز در روز اختتامیه در باغ جهان‌نما) برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: غبارروبی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور مدیریت شهری و مسؤولان این مکان مقدس و برگزاری ویژه برنامه هفته نکوداشت شیراز با دعوت از مسؤولان و هنرمندان از رویدادهای روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت است.

چوبینی افزود: در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت مصادف با روز شیراز تعویض قرآن کریم دروازه قرآن بنا به سنت هرساله و نمایش ویدئومپینگ روز شیراز روی برج آزادی تهران نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه عمومی جنگ شادی در باغ عفیف‌آباد با حضور طنزپردازان شاخص در روزهای شانزدهم، هفدهم و هجدهم اردیبهشت، برپایی رویداد پالوده و بستنی شیرازی از روز شانزدهم تا ۲۰ اردیبهشت و رویداد نقاشی خط سعدی از دوازدهم تا سی‌ام اردیبهشت، برگزاری جشنواره شیراز ورزشی برای کودکان طی روزهای شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۶ عصر در پیاده‌راه سلامت استاد شجریان از دیگر رویدادهای هفته شیراز است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این هفته میزبان شهرداران یزد و اصفهان جهت انعقاد تفاهم‌نامه مثلث طلایی گردشگری این سه شهر هستیم و آغاز جانمایی ۱۲۵ استرابورد یا استند تبلیغاتی ایستاده جدید در سطح شهر و اجرای طرح گردشگری باغات شیراز نیز در هفته شیراز صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: توسعه گردشگری باغات متناسب با شرایط باغات و قوانین حاکم بر باغات در جهت حفظ و احیا و توسعه گردشگری و اقتصاد شهری در شیراز، سناریونویسی موزه شهر تا پایان اردیبهشت، پیگیری تدوین دانش‌نامه شیراز جلد اول حاوی معرفی مشاهیر و بزرگان شیراز که پایان خرداد به تمام می‌رسد از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در هفته پیش رو است.

وی افزود: طراحی و احداث آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت حداقل پنج هزار نفر، انعقاد قرارداد سمفونی شیراز با کارن همایونفر جهت اجرای فاخر اثری برای شیراز، پیگیری تدوین دایره‌المعارف شیراز در هشت جلد که به سه زبان ترجمه خواهد شد نیز دیگر برنامه‌هایی است که توسط سازمان فرهنگی شهرداری برگزار خواهد شد.

چوبینی در پایان گفت: فضاسازی شهری متناسب با هفته شیراز، برپایی جشنواره عکاسی، توزیع عرقیات مخصوص شیراز به ویژه عرق بهار نارنج در غرفه‌های زندیه و باغ عفیف‌آباد، پخش پادکست شیراز در پروازهای فرودگاهی نیز از جمله دیگر برنامه‌های هفته نکوداشت شیراز است.

کد خبر 6091398

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • برنامه های هفته کار و کارگر در همدان
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • هفته زمین پاک
  • جدال نوراللهی و اینیستا برنده نداشت