Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@07:01:52 GMT

تحویل 4600 واحد مسکونی به خانواده های شهری دارای 2 معلول

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۲۱۹

تحویل 4600 واحد مسکونی به خانواده های شهری دارای 2 معلول

پول‌نیوز - عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تحویل ۴۶۰۰ واحد مسکونی به خانواده های شهری دارای دو معلول و بیشتر گفت: بیش از ۳۶۱۰ واحد مسکونی توسط خانوارهای مذکور مورد بهره برداری قرار گرفته که ۱۱۶۸ واحد سال ۹۷ واگذار شده است.


حسین خلیلی مرد از تحویل ۴۶۰۰ واحد مسکونی به خانواده های دومعلول خبر داد و افزود: سازمان ملی زمین و مسکن براساس وظایف و مسئولیت های قانونی خود موظف به تامین مسکن اقشار نیازمند و آسیب پذیر کشور بوده و در همین راستا، تفاهمنامه ای در سال ۱۳۹۳ بین سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز ایران  و سازمان بهزیستی کل کشور مبادله و تاکنون از مجموع ۱۰ هزار خانوار شهری دارای حداقل دو معلول معرفی شده به این سازمان، واحدهای مسکونی بیش از ۴۶۰۰ خانوار تکمیل و تحویل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن همچنین اعلام کرد که بر اساس برنامه اجرایی سال ۹۸ این سازمان مقرر شده تعداد ۱۵۲۳ واحد مسکونی به متقاضیان معرفی شده به سازمان ملی زمین و مسکن تکمیل و تحویل شود.

خلیلی‌مرد، مسئولیت های سازمان متبوعش در تفاهمنامه مذکور را تامین زمین مورد نیاز در شهرها از محل منابع موجود این سازمان، شناسایی و معرفی واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی متناسب با شرایط فیزیکی معلولین و احراز شرایط متقاضیان مبنی بر نداشتن سابقه مالکیت خواند و وظایف سایر طرفین این تفاهمنامه را عمدتا تامین منابع مالی پروژه ها و پشتیبانی دانست.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به خانواده‌های دارای دو معلول نیز اظهار کرد: در صورت تخصیص واحد مسکونی به این خانواده ها بخشی از اعتبار مورد نیاز تا سقف ۴۰ میلیون تومان از طریق تسهیلات بانکی کم بهره مسکن مهر و بخشی نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض توسط بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی کل کشور تامین می شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان ملی زمین و مسکن بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان