Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@09:13:45 GMT

نماینده مجلس: حمایت جدی از تولید ملی ضروری است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۲۹۹

نماینده مجلس: حمایت جدی از تولید ملی ضروری است

رضا شیران خراسانی روز پنجشنبه در سلسله نشستهای سال رونق تولید و کارگروه تخصصی جمعی از بانوان کارآفرین در مشهد افزود: سالانه باید 700 هزار شغل در کشور ایجاد شود که البته این رقم با عقب ماندگیهای موجود به یک میلیون اشتغال می رسد.
وی ادامه داد: پارسال یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری به بحث اشتغالزایی اختصاص یافت و بانکها نیز به همین میزان آورده داشتند که بخشی از این مبلغ توزیع شده و بخشی توزیع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شغل تنها از طریق توزیع پول میسر نمی شود بلکه پیش از توزیع پول نیاز به مهارت آموزی وجود دارد تا دانش نظری به مهارت تبدیل شود.
وی افزود: امسال نیز از بودجه عمومی 17 هزار میلیارد تومان در تبصره 18 و صندوق توسعه ملی و همچنین 44 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکها برای اشتغال اختصاص یافته است. هم اینک میزان سپرده های بانکهای خراسان رضوی 96 هزار میلیارد تومان است که برابر یک چهارم بودجه عمومی کشور می شود. باید از این سرمایه ها برای اشتغالزایی استفاه کرد و در این مسیر 'بازار سوغات' فرصت خوبی برای اشتغالزایی است.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اشتغال خانگی در ایران مغفول مانده، صنایع دستی نه بازاری دارد و نه اشتغالی در آن ایجاد می شود.
مجتبی حسین نژاد افزود: یکی از مشوقهای سازمان بهزیستی برای اشتغال جامعه هدف، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما است ولی همین مشوق را هم با قاطعیت نمی توانیم اعلام کنیم.
وی ادامه داد: چهار هزار و 700 فرد آماده اشتغال در حوزه بهزیستی خراسان رضوی وجود دارند ولی با صنایع دستی به اشتغال و استقلال اقتصادی نمی رسند.
طرح ایجاد مرکز توانمندسازی بانوان مشهد بر مبنای اقتصاد مقاومتی و به منظور ایجاد شبکه مهارت آموزی اشتغال نیز در این جلسه ارائه و بررسی شد. بر اساس آخرین آمارها در حالی که میانگین اشتغال زنان در کشور 76.13 درصد می باشد همین شاخص با حدود شش درصد امتیاز بالاتر در خراسان رضوی 82.46 درصد است.
یک میلیون و 712 هزار و 315 نفر از کل جمعیت فعال و شاغل خراسان رضوی(معادل 74 درصد) در شهرها و 602 هزار و 965 نفر(معادل 26 درصد) در روستاها ساکن هستند. یک میلیون و 775 هزار و 316 نفر از این جمعیت را مردان و 539 هزار و 964 نفر آنها را زنان تشکیل می دهند.
7505/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تولید ملی دلار شاخص مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود