Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - استاندار هرمزگان گفت: با وجود اينکه دشمن براي به التهاب کشيدن جامعه و سواستفاده از اعتراض هاي جامعه کارگري برنامه ريزي کرده اما کارگران بي توجه به آن با حضور در جبهه توليد نقش فراوان در امنيت و اشتغال ايفا مي کنند.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي روز پنجشنبه درآيين تجليل از کارگران نمونه هرمزگان به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: جامعه کارگري همانطور که در سال هاي گذشته اجازه چنين کاري به دشمن نداده است در سال جاري هم نخواهد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: هميشه تحليل هاي دشمن از مردم ايران اشتباه بوده و امسال نيز نخواهد توانست به اهداف خود دست يابد و تحريم نفتي که براي به صفر رساندن صادرات اين منبع درآمدي کشور آغاز کرده شکست خواهد خورد.
رييس شوراي اداري هرمزگان اضافه کرد: اين کار دشمن مشکلات براي کشور ايجاد مي کند ولي مردم و مهندسان جايگزيني براي آن مي يابند.
همتي افزود: همه مردم ايران کارگر هستند و کارگران هميشه در تحول هاي اجتماعي حضور و نقش پررنگي داشته و جتي پيشتاز هم بوده اند.
وي اضافه کرد: امسال که سال ويژه اي است و عبور از آن موجب گشايش درهاي تازه اي براي سرعت گرفتن پشرفت و عمران کشور مي شود به مانند گذشته در لحظه ي آن کنار کارگران هستيم.
استاندار هرمزگان افزود: اين سال را همه با هم، با اميد وهمدلي و همراهي براي کاهش مشکل ها و پشت سر گذاردن تحريم هاي دشمن، همانگونه که در سال گذشته مشکل ها مديريت شد تلاش مي کنيم.
همتي ياد آور شد: اگر سال گذشته و ماجراي جابه جايي مالکيت آلومينيوم المهدي تلاش نمي شد اتفاق هايي مشابه شرکت نيشکر هفت تپه رخ مي داد.
** نگراني استاندار هرمزگان از بيکار شدن هزاران کارگر در بندرشهيد رجايي
وي افزود: اکنون نگراني بيکار شدن 15 تا 20 هزار کارگر در بندر شهيد رجايي را داريم و از تامين اجتماعي خواسته شده براي پرداخت بيمه بيکاري به اين افراد آمادگي داشته باشد.
رييس شوراي اداري هرمزگان خاطر نشان کرد: تمام تلاش و توان خود را براي مديريت شرايط و جلوگيري از اين اتفاق بکار گرفته ايم و اميدواريم چنين اتفاقي رخ ندهد.
** واردات بايد متناسب با شرايط و نياز کشور مديريت شود
استاندار هرمزگان اظهار داشت: کشور در شرايط تحريم است و با ارز موجود بايد نيازهاي ضروري کشور را وارد کرد.
همتي ادامه داد: اکنون بايد ديد نياز ضروري کشور چيست و مواد اوليه و ماشين آلات توليد به کشور وارد شود که اين کار توسط دولت انجام مي شود.
*** بهترين فضا براي جذب سرمايه گذاران در هرمزگان فراهم شود
رييس شوراي اداري هرمزگان بيان داشت: مردم، مديران، ائمه جمعه، فرهنگيان، کارگران و همه اقشار کمک کنند بهترين فضا براي جذب سرمايه و سرمايه گذاران فراهم شود.
همتي افزود: با ايجاد اين فضا مي توان سرمايه گذاران سراسر کشور را به اين استان کشاند و سرمايه گذاري هاي آنان به بهبود معيشت، اشتغال و اقتصاد مردم هرمزگان کمک مي کند.
** آمادگي استاندار هرمزگان براي واگذاري کاخ سفيد استانداري
استاندار هرمزگان در بخش ديگري از سخنان خود به منابع دستگاه هاي اداري در مرکز شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: املاک اين اداره ها شناسايي شده اند که نزديک به 10 هزار ميليارد ريال ارزش دارند.
همتي ادامه داد: با بکارگيري اين منابع مي توان کارهاي مختلفي در هرمزگان براي مردم و آباداني هرمزگان انجام داد که پيگير آن هستم.
وي ادامه داد: حتي اگر سرمايه گذاري براي تغيير کاربري ساختمان کاخ سفيد استانداري به هتل پيدا شود، آن را به عنوان اولين ساختمان واگذار کرده و استانداري را در جاي ديگري احداث مي کنم.
** جامعه کارگري 2 سوم جمعيت هرمزگان را تشکيل مي دهند
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي هرمزگان هم در اين آيين اظهار داشت: جامعه کارگران دو سوم جمعيت استان را تشکيل مي دهند و اين استان داراي 350 هزار کارگر و 322 هزار کارگر بيمه شده زير نظر سازمان تامين اجتماعي است.
محمد علي سليمي اشاره کرد: شماري از کارگران هم در زير پوشش ساير بيمه ها مانند صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، کشاورزان و عشاير و بيمه سلامت قرار دارند.
وي ادامه داد: اين استان داراي 28 انجمن ورزشي است که سال گذشته موفق به کسب هشت مدال طلاي کشوري شدند.
وي بيان داشت: همچنين در سال گذشته يک هزار ميليارد ريال تسهيلات خود اشتغالي و 2 ميليون و 510 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي در اين استان پرداخت شد.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استانداري هرمزگان اضافه کرد: يک هزار و 550 دانش آموخته دانشگاهي در سال گذشته با شرکت در طرح کارورزي آموزش ديده و برخي از آنان جذب بازار کار شدند واين استان کمترين تنش را در بخش کارگري دارد.
2 کارگر نمونه، يک واحد توليدي نمونه و يک گروه کار نمونه ، 9 واحد توليدي توليدي نمونه شايسته تقدير، سه کميته برتر حفاظت فني و بهداشت کار نمونه به مناسبت هفته کارگر ( 5 تا 11 ارديبهشت) در جشنواره امتنان از کارگران، گروه هاي کار نمونه و واحدهاي توليدي هرمزگان تقدير شدند.
همچنين در پايان اين آيين اجراي طرح ارايه خدمات غير حضوري تامين اجتماعي آغاز شد که بر اساس آن 65 خدمت به صورت غير حضوري به مردم داده مي شود.
3219 / 6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در استان کردستان بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع سنندج که به مناسبت هفته کار و کارگر بود، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های این اداره‌کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر نهادها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران به کار گرفته شده و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

وی عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، افزود: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

مدیرکل کار کردستان با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه تولیدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از ۱۲۰۰۰ پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود.

پیشکاری اضافه کرد: ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹۰۰۰ بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه ۲۲۹۵۲۳ نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند، ادامه داد: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰۰۰۰ نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، تصریح کرد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدان اقتصادی در کشورند حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، گفت: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

کد خبر 748108

دیگر خبرها

  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند