Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@17:14:38 GMT

وزیر کار: اولویت های اقتصاد مقاومتی با سیل تغییر می کند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۴۶۸

وزیر کار: اولویت های اقتصاد مقاومتی با سیل تغییر می کند

گرگان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری وقوع سیلاب در گلستان گفت که به همین سبب در روند اجرای طرح های اولویت‎دار این استان با موضوع اقتصاد مقاومتی تغییراتی به وجود خواهد آمد.

به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری عصر پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان در گرگان اظهار داشت: اکنون باید مشخص شود که آیا نیاز به توقف برخی از طرح ها پس از وقوع سیل در گلستان وجود دارد یا خیر؟
وی بدون اشاره به جزئیات و موضوع اقتصاد مقاومتی در سایر استانها گفت: برکت باران در 26 استان کشور اتفاق افتاد اما متأسفانه مردم برخی استانها گرفتار سیلاب شدند که امیدواریم در اسرع وقت آثار مخرب ناشی از آن مرتفع شده و شرایط عمومی به ثبات برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص اجرا و تکمیل طرح ساخت سد نرماب مینودشت در شرق استان گلستان که می تواند در مهار سیلاب ها موثر باشد، اظهار داشت: پیگیر شتاب در بهره برداری از این سد (در دولت) بوده و هستیم.
طبق گزارش شرکت آب منطقه ای گلستان ساخت سد نرماب مینودشت از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تکمیل آن یک هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آنچه در استان ها مغفول مانده باید بطور جد پیگیری شود و اگر این پیگیری ها در گذشته انجام می شد، امروز شاهد اثرات مخرب سیل در این حد نبودیم.
شریعتمداری افزود: باید مصوبات سفرهای ریاست جمهوری با توجه به سال آخر مجلس و بعد از آن پایان دوره دولت با اولویت طرح های نیمه تمام و مهم انجام شود.
وی تصریح کرد: در زمینه اشتغال که از اولویت های دولت است، بحث مالیات تولیدکنندگان باید بازنگری شود تا آنان بتوانند میل و رغبت بیشتری برای جذب نیرو داشته باشند و با جهت گیری جدید سیاست مالیاتی، می توانیم از اشتغال حمایت قوی تری کنیم.
وی بیان کرد: باید به بخش های آسیب دیده از سیل و تحریم ها توجه بیشتری شود و به آنان تسهیلاتی در زمینه سرمایه در گردش و توسعه واحدها داده شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی باید برای وصول مطالبات هدف و برنامه ریزی داشته باشد تا بتوانیم دستمزد نیروی کارگر را بالاتر ببریم.
شریعتمداری گفت: با برقراری برخی تسهیلات می توانیم در سالی که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده و نظام سلطه پیگیر تحریم های بیشتر است، به موفقیت های خوبی دست یابیم.
وی اضافه کرد: برای راه های میان بر اشتغال باید به سمت اشتغال روستایی و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه این اشتغال برویم و نرخ تسهیلات اشتغال، وام های رونق تولید و طرح های زودبازده را به یک میانگین مطلوب رسانده و از سه نرخی بودن تسهیلات جلوگیری کنیم.
3014/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي سيل 98 گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود

«زهره سادات لاجوردی» داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تقسیم‌بندی احتمالی حزبی و سیاسی در مجلس آینده، اظهار کرد: با وجود تحرکاتی که شاهد هستیم، به این دلیل که حدود ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی یعنی حدود ۱۵ درصد در دور اول تعیین تکلیف نشده و انتخابات به دور دوم کشیده شده است، هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این زمینه داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طبعاً با توجه به اولویت‌های کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، موضوع اقتصاد جزو سرفصل‌های مجلس بعدی نیز خواهد بود.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته اقتصاد به علاوه فرهنگ از موضوعات در اولویت مجلس آینده خواهد بود، چرا که اقتصاد منهای فرهنگ یا همان تفکر لیبرالیستی عامل اصلی بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما حتی در همان زمینه‌های اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه چهار سال در هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتم و تسلط کافی و وافی بر این مقوله حاصل شده، در صورت حضور در مجلس بعد، با توجه به شناسایی مشکلات و علت اساسی آن‌ها، اولویت بنده حضور در کمیسیون فرهنگی یا اجتماعی خواهد بود.

لاجوردی ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر به جهت راه اندازی پویش «با مهر انتخاب کنیم»، گفت: پویش «با مهر انتخاب کنیم» فرصت مناسبی است که هم برای کاندیداها ایجاد شده تا بتوانند سوابق و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و از طرفی این فرصت برای مردم هم فراهم شده که بتوانند با افرادی که قرار است نمایندگی آنها را در مجلس دوازدهم برعهده داشته باشند، آشنایی بیشتری پیدا کنند و نمایندگان خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

کد خبر 6080614 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود