Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@20:19:58 GMT

پرداخت خسارت و تسهیلات بلاعوض به کشاورزان سیل زده

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۶۲۹

به گزارش مهر، محمود حجتی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به بارندگی‌های اخیر در کشور اظهار داشت: با وجود آنکه این بارندگی‌ها برای بهره برداران ما مشکلاتی را به وجود آورده است اما نعمت‌های زیادی برای محیط زیست، کشاورزی داشته است و به تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و پر آب شدن تالاب‌ها انجامیده و تأثیر شگرفی در کشت دیم کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت در پرداخت خسارت به کشاورزان مصوبات خوبی داشته است، افزود: بخشی از این خسارات به صورت مستقیم و بلاعوض و بخشی دیگر نیز به صورت تسهیلات به کشاوزان پرداخت می‌شود و این موضوع تصویب و به رؤسای جهاد کشاورزی ابلاغ شده است و آرام آرام پرداخت می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به پتانسیل‌های خوب مناطق کاشان و آران و بیدگل ابراز داشت: این مناطق در گذشته با وجود محدودیت‌های آبی و خاکی خلاقیت‌های خوبی داشتند که یکی از این موارد ماهیان زینتی است اما متأسفانه مکانی مناسب برای عرضه ندارند که امید است با تمهیدات اتخاذ شده به مکان مورد نظر انتقال یابند که علاوه بر ساماندهی نمایشگاهی برای عرضه محصولات خود داشته باشند.

وی با اشاره به زمینه مناسب گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در کاشان گفت: امید است با توجه به زمینه‌های خوبی که در منطقه کاشان در حوزه گیاهان دارویی وجود دارد علاقه مندان جهت فغالیت در این حوزه با دریافت ارزان‌ترین تسهیلات نسبت به رونق بخشی این حرفه تمام تلاش و نیروی خود را به کار گیرند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سیداحمد خادمیان به تشریح وند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک‌ها پرداخت و افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند که از این میزان متقاضی ثبت‌نام شده، یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه‌داد: از تعداد حائزان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند.

خادمیان تصریح‌کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها به ۴۰ میلیون تومان رسیده است. چگونگی بازپرداخت این وام نیز با توجه به سود ۱۸ درصدی که باید حداکثر در پنج سال پرداخت شود، محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت